Carrefour zwiększa sprzedaż

W I kwartale 2011 r. największy detalista Europy zwiększył globalną sprzedaż, głównie dzięki ekspansji i różnicom w kursach walut.

Sprzedaż Carrefoura wyniosła w I kwartale 24,7 mld euro, o 3,9 proc. więcej niż przed rokiem. Na porównywalnej powierzchni wzrost wyniósł już tylko 0,8 proc., a z pominięciem wpływu kursów walutowych – 2,1 proc. Największy wzrost nastąpił w Ameryce Południowej, zwłaszcza w Brazylii. W całym regionie sprzedaż zwiększyła się aż o jedną piątą. Na porównywalnej powierzchni wzrost wyniósł 6,9 proc. Także w Azji w dużym stopniu wzrost obrotu był skutkiem nowych otwarć: z 15,7 proc. wzrostu sprzedaży, na porównywalnej powierzchni wypracowano 2,1 proc.

Na plusie zakończył Carrefour I kwartał we Francji, gdzie nastąpił wzrost sprzedaży o 1,3 proc. Natomiast w Europie Zachodniej i na europejskich rynkach wschodzących sprzedaż spadła odpowiednio o 3,9 proc. i 3,2 proc.

Przyczynił się do tego spadku także rynek polski, gdzie przychody ze sprzedaży były niższe od ubiegłorocznych o 3,1 proc. (528 mln euro). Gdyby nie umocnienie złotego do euro, spadek byłby jeszcze większy – o 4,1 proc.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.