Nestlé przejmuje w Chinach

Szwajcarski koncern kupił większość udziału w chińskiej grupie Yinlu Foods, która jest jego partnerem handlowym na tym rynku.

Nie podano kwoty, za jaką Szwajcarzy nabyli 60 proc. chińskiego partnera. Yinlu jest przedstawicielem Nestlé w kategorii gotowych napojów pod marką Nescafe, jak mleko orzechowe, i gotowych dań, jak kleiki ryżowe. Jest firmą rodzinną o ugruntowanej na chińskim rynku marce i rocznych obrotach rzędu 583 mln euro. Transakcja wymaga jeszcze zgody chińskich urzędów.

Nestlé działa na chińskim rynku od ponad 20 lat. Ma 23 fabryki i zatrudnia 14 tys. pracowników. W 2010 r. sprzedaż w tym regionie przyniosła koncernowi 2,8 mld franków szwajcarskich.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.