SABMiller sprzedał więcej piwa

Drugi koncern piwowarski świata zwiększył w roku 2010/2011 i wielkość i wartość sprzedaży. Ale nie w Polsce.

W ciągu 3 pierwszych miesięcy 2011 r. (dla SABMillera to IV kwartał roku obrotowego) amerykańsko-południowoafrykański producent sprzedał o 3 proc. więcej piwa niż przed rokiem, a w całym roku obrachunkowym – o 2 proc., uzyskując o 5 proc. więcej przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż, zwłaszcza w II połowie roku, wzrosła nawet na nasyconych rynkach europejskich, ale głównymi motorami wzrostu grupy pozostają rynki azjatyckie i afrykańskie.

W naszym regionie sprzedaż wzrosła w Rosji i Czechach, głównie z powodu słabych wyników sprzed roku. W Polsce ilość sprzedanego przez koncern piwa spadła o 4 proc. Jak podała firma w komunikacie: głównie z powodu ubiegłorocznych powodzi, ograniczeń w sprzedaży alkoholu podczas 9-dniowej żałoby narodowej oraz ostrej walki cenowej w segmencie ekonomicznym.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.