Carrefour słaby w Europie

Wyniki francuskiego giganta w pierwszym kwartale ratują tylko operacje zamorskie.

Najgorzej wypadła sprzedaż w krajach zachodniej Europy: Belgii, Hiszpanii i Włoszech. Sprzedaż w tych samych sklepach w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. była o 4 proc. słabsza niż rok wcześniej. We Francji była bardziej stabilna, choć hipermarkety po raz kolejny zanotowały spadek.

Jak zwykle najwyższymi wzrostami pochwalić się mogą operacje południowoamerykańskie (o 11,6 proc. według stałych stawek) i azjatyckie (o 7,8 proc.). Najlepsze wyniki mają Brazylia i Chiny z ponad 12-proc. wzrostami. Choć Europa Środkowa, także zaliczana do wzrastających rynków, nie miała już tyle szczęścia – sprzedaż w tych samych sklepach wypadła poniżej zeszłorocznego poziomu.

Ogółem w pierwszym kwartale Carrefourowi udało się wypracować 3,9-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży przy kursie zmiennym (2,1-proc. przy stałym).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.