Jabłka z najlepszych polskich sadów

Polacy jedzą coraz mniej jabłek - alarmują sadownicy i stworzyli swój własny unikatowy produkt, który ma wyróżniać się na półce.

Podczas Wiosennego Kiermaszu Ogrodniczego w bydgoskiej Hali Sportowo-Widowiskowej "Łuczniczka" miała miejsce premiera nowej marki jabłek Kings & Apples. Marka powstała w ramach projektu "Polskie jabłka wysokiej jakości", który ma pomóc konsumentom w wyborze najlepszej jakości owoców. W tym celu opracowano specjalny znak, którym jabłka z "najlepszych" polskich sadów zostały opatrzone.

Wytypowano cztery odmiany, które będą sygnowane logo Kings & Apples, a są nimi: Golden Delicious, Gala, Jonagold i Champion. Jabłka różnią się między sobą kolorem, kształtem i aromatem, ale wszystkie cechuje potwierdzona jakość, niska kaloryczność i wysokie walory dietetyczne.

Dystrybucja jabłek opatrzonych logiem Kings & Apples obejmuje na razie 100 punktów sprzedaży, a rozpoczęła się 15 kwietnia. Są to wybrane sklepy w całej Polsce (wielkopowierzchniowe i tradycyjne), ale z przewagą dużych miast (Warszawa, Kraków, Poznań).

Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Nad akcją czuwają polskie organizacje branżowe: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Ich przedstawiciele mają nadzieję, że z każdym rokiem będzie przybywało producentów tych jabłek oraz sklepów, które będą je sprzedawać.

Sadownicy twierdzą, że Polacy z roku na rok jedzą coraz mniej jabłek, mimo że realnie ich ceny spadają. - Owoce konsumenci kupują głównie w sklepach wielkopowierzchniowych, ale jednocześnie narzekają na ich smak i wygląd. Chcemy odwrócić ten negatywny trend mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.