Green-Up Power Plus tylko dla dorosłych

Już w najbliższych tygodniach być może kolejni producenci z tej branży zdecydują się wprowadzić nowe oznaczenia swoich napojów.

Herbapol wprowadził do sprzedaży submarkę napoju energetycznego Green-Up - Green-Up Power Plus. Produkt wyróżnia się "wyjątkowym działaniem energetyzującym". Na opakowaniu jest też wyraźne oznaczenie, że napój powinien być spożywany wyłącznie przez osoby dorosłe.

Być może już w najbliższych tygodniach podobne oznaczenia pojawią się na opakowaniach napojów energetycznych innych znaczących w tej kategorii producentów. Taką przynajmniej ma nadzieję Jan Bondar, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

- Rozmawiamy z największymi producentami w tej branży. Część z nich zadeklarowała już, że zmieni sposób oznakowania swoich napojów energetycznych, tak by wiadomo było, że jest to produkt dla dorosłych - mówi Jan Bondar.

Z badań wynika, że po napoje energetyczne sięgają już gimnazjaliści. Ich dystrybucja w żaden sposób nie jest ograniczona, mogą być dostępne nawet w szkolnych sklepikach. - Często sami rodzice nie wiedzą, że napój w puszce, który kupują swojemu dziecku, nie jest zwykłym słodkim gazowanym napojem, ale właśnie energetyzującym - stwierdza Jan Bondar.

Kilka tygodni temu GIS zwrócił się do wybranych placówek naukowych z prośbą o ocenę ryzyka spożywania napojów energetycznych przez młodzież. - Zastrzegam, że nie chodzi o wprowadzanie jakichkolwiek zakazów, jak w przypadku napojów alkoholowych, a wyłącznie o sposób znakowania produktu - dodaje Jan Bondar.

Puszka napoju energetycznego działa zwykle jak jedna do czterech filiżanek kawy dziennie.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }