Aviko podjęło decyzję o wprowadzeniu w życie nowej polityki cenowej, której podstawą jest "rewolucyjne obniżenie poziomu cen". Taką decyzję producent podjął na podstawie badań "elastyczności cenowej w segmencie produktów mrożonych" oraz "obecnej sytuacji na polskim rynku detalicznym i gastronomicznym".

Decyzja ta zapadła w połowie marca, podczas spotkania przedstawicieli firmy Aviko z kluczowymi dystrybutorami produktów mrożonych w Polsce.

Zapytaliśmy Martę Czapp, junior marketing specialist w firmie Aviko, kiedy tych rewolucyjnych obniżek cen można się spodziewać i w jakiej skali. – Weryfikację cen w dół planujemy już od kwietnia br. Cena każdego produktu spadnie średnio o 50 proc. – mówi Marta Czapp.

Aviko jest największym producentem frytek mrożonych w Polsce. Powołując się na dane Nielsena za ostatnie 12 miesięcy, Aviko informuje, że udział tej marki w rynku frytek mrożonych w Polsce wynosi 13 proc. ilościowo i 22 proc. wartościowo.

Produkty Aviko dostępne są zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym, ale nie w dyskontach.