Produkujący kosmetyki koncern z Hamburga intensywnie stara się tchnąć nowe życie w swą flagową markę Nivea. Rozpocznie w tym roku swą największą do tej pory ogólnoświatową kampanię reklamową o budżecie 1 mld euro.
W roku setnych urodzin Nivea ma otrzymać nowy wizerunek. Pod hasłem "Nivea - sto lat pielęgnacji dla życia" ruszy od maja br. wielka światowa kampania, której głównymi osiami będą pielęgnacja skóry i wartość marki Nivea. Reklamy pojawią się głównie w telewizji i mediach drukowanych. Dlatego koncern zwiększył budżet na marketing dwucyfrowo - licząc w milionach euro. Beiersdorf próbuje nadrobić stracony czas, gdy konkurenci, tacy jak Procter & Gamble czy Unilever inwestowali w swoje marki, spychając Niveę pod ścianę. Także marki własne nieźle radziły sobie na rynku.
Właściciele marki Nivea chcą pozyskać dla niej nową grupę docelową, dlatego uruchamiają największą do tej pory akcję w internecie - poprzez media społecznościowe. - To największa cyfrowa kampania w historii Beiersdorfa, nie znam też większej w naszej branży - mówi członek zarządu ds. marketingu koncernu Markus Pinger. Do współpracy udało się namówić amerykańską gwiazdę pop Rihannę, która zaśpiewa w spocie napisaną specjalnie o Nivei piosenkę.
Jednocześnie firma zaczyna międzynarodową akcję porad kosmetycznych w sklepach - łącznie na powierzchni 75 tys. mkw. W jej ramach zamierza przeprowadzić 1,7 mld rozmów z konsumentami.