Aldi Nord traci na obrotach i rentowności
Z opublikowanych właśnie danych za rok 2009 wynika, że obecny także w Polsce dyskonter Aldi Nord odnotował w Niemczech niższe obroty i spadek rentowności w porównaniu z rokiem poprzednim.
Rentowność spadła w 31 z 35 regionów. Najsłabiej wypadają pod tym względem wschodnie landy Niemiec, gdzie rentowność przed podatkami sięga zaledwie 1-1,5 proc.
Z obrotami w Niemczech na poziomie 9,65 mld euro powrócił Aldi do poziomu z 2004 r. Nasycony niemiecki rynek, ostra walka konkurencyjna i rosnące koszty przekładają się tu na trend spadkowy. Firma szuka jednak nowych możliwości, modernizuje sklepy i zmienia asortyment. Łączna powierzchnia sprzedaży także w 2009 r. była większa niż przed rokiem – podaje Lebensmittel Zeitung. Łączne obroty Aldi Nord w 2009 r. wyniosły 26,50 euro.
Komentarze