Z opakowania zniknęły kolorowe, dziecinne obrazki. W zamian pojawiła się grafika zróżnicowana kolorami w taki sposób, by ułatwić nawigację smaków. I tak np. najbardziej popularny Pawełek o smaku toffi wyróżnia kolor brązowy, a Pawełek z adwokatem – żółty. Łącznie Pawełek dostępny jest w sześciu różnych wariantach smakowych.

Nowy design opakowań ma pomóc w odświeżeniu marki i jej wizerunku, zwłaszcza w oczach młodych osób. Pawełek Wedla jest na rynku od 24 lat. Ostatnia zmiana opakowania miała miejsce w połowie 2009 r., ale wiązała się z wizualnym relaunchem wszystkich produktów Wedla.

Najwyższą sprzedaż Pawełek ma w małych i średnich sklepach spożywczych, i to w nich odnotowuje największe udziały rynkowe w kategorii batonów. Biorąc pod uwagę wszystkie kanały dystrybucji,  udział Pawełka w segmencie batonów w Polsce wynosi prawie 5 proc. wartościowo.

Wedel zamierza wspierać nową odsłonę Pawełka kampanią promocyjną.