– Nadal jesteśmy liderem na rynku serów, mimo rozwoju dyskontów i własnych marek – podsumował ubiegły rok Mirosław Steć, prezes zarządu Hochland Polska. Producent jest nr. 1 na rynku serów topionych, serów żółtych plastrowanych i twarogowych kremowych. W tym roku chce wzmocnić pozycję na tym rynku, wprowadzając do szerokiej dystrybucji Twarożek z grubo krojonymi warzywami.
Przychody ze sprzedaży w ub.r. wyniosły 640 mln zł, nieznacznie mniej niż rok wcześniej.
– Biorąc pod uwagę otoczenie konkurencyjne, nie uważam tego za zły wynik – skomentował Mirosław Steć. Mimo że kryzys minął, konsumenci są wciąż ostrożni w swoich zachowaniach zakupowych i częściej wybierają tanie produkty. Stąd zdaniem prezesa rosnąca pozycja dyskontów i własnych marek.
Spada znaczenie kanału tradycyjnego, który w sprzedaży produktów pod marką Hochland ma już mniejszy niż 50-proc. udział. W związku z tymi zmianami w ub.r. producent zmodyfikował umowy dystrybucyjne z hurtowniami. Jednak nie wszystkie przyjęły nowe warunki, ale kolejna zmiana umów już poprawiła tę sytuację.
– Będziemy aktywnie wprowadzać nowości i istotnie zwiększymy sprzedaż – zapowiedział Mirosław Steć.