Piotr i Paweł w górę
Sieć supermarketów zamknęła 2010 r. 17-proc. wzrostem obrotów.
Spółka zakończyła rok otwarciami 10 nowych sklepów (m.in. w Płocku, Warszawie i Inowrocławiu) i dwucyfrowym wzrostem obrotów, które ukształtowały się na poziomie 1 581 mln zł. Obecnie sieć jest operatorem 76 supermarketów.
Dobre wyniki finansowe udało się osiągnąć m.in. dzięki otwarciu magazynu logistycznego w podwarszawskich Błoniach. Powierzchnia 5,3 tys. mkw. prawie w całości jest przeznaczona na artykuły świeże. Do tej pory sieć zaopatrywana była jedynie z działającego od 2008 r. centrum logistycznego w Gądkach pod Poznaniem.
Nie bez znaczenia było również wprowadzenie do oferty produktów własnych pod marką Piotr i Paweł, a także rozwój sprzedaży online. W ostatnich 12 miesiącach możliwość zakupów przez internet zyskali mieszkańcy Trójmiasta i Łodzi oraz ich satelickich miejscowości. Obecnie sieć realizuje zamówienia przez internet w ponad 170 lokalizacjach.
W tym roku firma chce utrzymać tempo rozwoju sieci. Spółka będzie się starała poprawić rentowność placówek, m.in. dzięki wdrożeniu nowego systemu informatycznego. Planuje otworzenie siedmiu nowych sklepów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W I kwartale nowe supermarkety powstaną w Warszawie, Gdańsku, Szczecinie, Słupsku.
Komentarze