W sklepie - z praktyki

Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych

Zbudowanie trwałej relacji z uczestnikami programów lojalnościowych zależy w dużej mierze od odpowiedniej komunikacji - przekazu, formy i częstotliwości.

Grupa Maspex. Tarczyn

Z limitowaną serią etykiet.

Zdalne zarządzanie małym sklepem

Handel detaliczny wciąż z nieśmiałością patrzy na tzw. chmurę, jako narzędzie usprawniające prowadzenie biznesu. Czy uda się przekonać przedsiębiorców prowadzących małe sklepy do bycia bardziej online? Zastanawiamy się nad tym z Michałem Pawłowskim, menedżerem ds. sprzedaży i produktu w iPOS.

Aranżacja sklepu wpływa na odbiór produktu

Na decyzje zakupowe wpływają nie tylko ceny i asortyment, ale i aranżacja sklepu. Istotne jest pierwsze wrażenie - witryna i pierwsza strefa sklepu powinna powiedzieć klientowi coś o marce i cenach, a także zachęcić do wejścia dalej.

Etykiety pod lupą

Przy sprzedaży przetworów mięsnych oferowanych na wagę sprzedawca ma obowiązek uwidocznić m.in. nazwę produktu, nazwę albo imię i nazwisko producenta oraz informację o składzie wędlin. Inspekcja Handlowa wciąż jednak wykrywa nieprawidłowości w ich oznakowaniu.

Sezon na lody czas zacząć

Początek marca to moment, kiedy w sklepowych zamrażarkach powinna pojawić się szeroka oferta lodów.

Mały sklep - duży zysk

Shop Doctor, Marek Borowiński radzi jak zorganizować powierzchnie w małych sklepach.

Rok zmian

Pomysł ograniczenia handlu w niedziele, ustawa o przewadze kontraktowej, podatek obrotowy, podniesienie pensji minimalnej, JPK. Na różnym etapie procedowania jest co najmniej kilka projektów, które w mniejszym bądź większym stopniu dotkną w br. branżę handlową.

Fakty i mity o pieczywie mrożonym

Pora odczarować tę kategorię - mówi dr inż. Małgorzata Sobczyk z Wydziału Nauk o Żywności, Zakładu Technologii Zbóż Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Konsumenci i okazje zakupowe

Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Kiedy ankieterzy z Gfk zapytali kupujących, co wpływa na ich wybory, okazało się, że promocje są wciąż decydującym czynnikiem.

Świąteczne racje o dekoracjach

Nie każde istotne z handlowego punktu widzenia miejsce w sklepie powinno być ozdobione dekoracjami lub POS-ami z akcentami bożonarodzeniowymi - uważają eksperci.