U producenta - asortyment

Zawsze w sosie

Keczup i musztarda cieszą się największym uznaniem Polaków jako dodatki do dań z grilla. Jednak konsumenci coraz częściej sięgają po nowe smaki sosów.

Rynek w sprayu

Sprzedaż chemii gospodarczej w sklepach innych niż hipermarkety oraz dyskonty nie jest łatwa. Ale są okresy w roku i kategorie produktów, np. płyny do mycia szyb, które na wiosnę mogą zwiększyć rotację także osiedlowego sklepu.

Jednorazowe na piknik

Pierwsi amatorzy grillowania kupują akcesoria do przyrządzania dań z rusztu już na początku kwietnia, ale największe nasilenie zakupów przypada na długi majowy weekend.

Smak z saszetki

W sezonie grillowym popularność produktów całorocznych nie spada, rośnie natomiast sprzedaż dodatków z grillem w nazwie, a także mieszanek do mięs oraz marynat.

Prosto z lodówki

W sezonie wiosenno-letnim realizowane jest nawet 60 proc. rocznej sprzedaży piwa. W tym okresie pojawia się więc najwięcej nowości, zwłaszcza w segmencie piwnych specjalności, i kampanii reklamowych. Nie można jednak pominąć topowych produktów, jak lagery, które wciąż stanowią trzon oferty.

Przed Wielkanocą o 30 proc. rośnie sprzedaż środków czystości

Święta wielkanocne to gorący okres dla producentów chemii gospodarczej i środków czystości. Rośnie wówczas popyt na produkty z tej kategorii, także w sprzedaży internetowej.

Po parówkę sięga prawie co trzeci Polak

Rynek parówek rośnie nieprzerwanie od ponad pięciu lat. Szybciej wartościowo niż wolumenowo, informują Zakłady Mięsne Henryk Kania.

Piwo coraz mniej alkoholowe

Polacy wypijają już 98 litrów piwa na głowę, co daje czwarte miejsce w Europie. Roczna wartość rynku przekracza 1 mld zł. Jednak jak pokazują doświadczenia Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, konsumenci coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe i niskoalkoholowe.

O wyborze dań gotowych decyduje zaufanie do marki

Zaufanie do marki oraz dostępność - to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe, wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy Frosty. Cena - kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.

Dyskonty tracą znaczenie dla sprzedaży piwa

Rośnie sprzedaż piwa markowego, spada pod własnymi markami.

Dodatek nie tylko do sałatek

Wiosna to czas zimnych sosów. Zanim w towarzystwie keczupu, musztardy i dressingów nadejdzie sezon grillowo-sałatkowy, dumnie wkroczy na nasze stoły majonez - król wielkanocnego menu - i jego kompan chrzan.