U producenta - asortyment

Na jeden łyk: wygodnie i od ręki

Miejsce dla napojów w małych, poręcznych opakowaniach powinno znaleźć się w każdym sklepie. Im lepsza pogoda, tym ich sprzedaż będzie wyższa.

Miliardy do chrupania

Rynek słonych przekąsek wart jest ponad 2 mld zł. Wzbogaca się też o nowe segmenty.

Woda zamiast słodkich napojów dla dzieci? Da się zrobić

O tym, że woda jest najzdrowszym sposobem gaszenia pragnienia wie każdy dorosły. Może wiedzą to i dzieci, ale wolą napoje. Producenci wody znaleźli sposób, jak przyciągnąć do kategorii również najmłodszych.

Nie tylko Danonki

Kategorie nabiałowe charakteryzują się od kilku lat wyraźnym wzrostem sprzedaży. Ich prozdrowotny charakter sprawia, że segment produktów nabiałowych dla dzieci także może rosnąć coraz szybciej.

Przyjemne z pożytecznym

Choć batony zbożowe są na polskim rynku kategorią relatywnie młodą, producenci, podpierając się badaniami Nielsena, szacują już jej wartość na 90-100 mln zł.

Pod rządami paluszka

Choć miniaturyzacja urządzeń elektrycznych i elektronicznych powoduje, że rośnie popularność małych baterii guzikowych, najważniejszym produktem w kategorii baterii elektrycznych wciąż pozostają mniejsze i większe paluszki.

Lager z butelki

Hiper-, supermarkety oraz dyskonty zdobywają w Polsce coraz większą część rynku spożywczego. Trend ten nie dotyczy jednak kategorii piwa. Dwa na trzy piwa sprzedane na rynku konsumenci kupują w sklepach małoformatowych.

Gdy brak jest zaletą

Bez cukru, bez glutenu, bez laktozy. Produkty pozbawione swoich zasadniczych składników zdobywają rynek. Nie tracąc na smaku.

Dzieci mają głos

Rynek produktów dla najmłodszych ma swoje 5 minut. Sprzyja mu zarówno uruchomienie programu 500+, jak i rosnąca wiedza rodziców o jakości artykułów wybieranych dla ich pociech. Nic więc dziwnego, że kategoria pieluszek jednorazowych stała się łakomym kąskiem także dla sieci handlowych.

Raj dla łasuchów

Słodycze są najczęściej kupowaną przegryzką "w drodze". Wśród nich królują zaś batony, po które sięga co trzeci konsument. Co piąty daje się skusić waflom w czekoladzie.

Do domowych konfitur

Rynek środków żelujących postrzegany bywa jako niszowy. Jednak dla wielu grup społecznych kategoria ta ma ogromne znaczenie.