Neinver: 15 lat na rynku outletów

Obecnie na naszym rynku działa kilkanaście centrów, rozmieszczonych w różnych rejonach kraju - najwięcej w Polsce centralnej i na południu, choć w ostatnich latach przybyło ich również w zupełnie nowych lokalizacjach.

W ciągu minionych 15 lat, wartość sprzedaży w centrach w Polsce, w przeliczeniu na mkw., wzrosła średnio o 48 proc. Liczba klientów zwiększyła się prawie dwukrotnie, a na zakupy do jednego popularnego outletu przyjeżdża średnio 3,2 mln klientów rocznie.

W tym czasie centra radykalnie zmieniły swoje wnętrza, stając się miejscem nowoczesnych zakupów, z wielkoformatowymi witrynami, bardzo dobrą ekspozycją towarów, specjalnym oświetleniem i licznymi funkcjami dodatkowymi.

W Factory funkcjonują pokoje dla rodziców z dziećmi, strefy relaksu, punkty ładowania urządzeń elektronicznych czy place zabaw i kina dla najmłodszych. W krakowskim centrum, zarządzanym przez Neinver, powstaje właśnie największa strefa restauracyjna w polskich outletach.

Klienci outletów to tzw. „smartshopperzy”, lubiący rozsądnie wydawać swoje pieniądze. Odwiedzają centrum rzadziej, ale robią bardziej kompleksowe zakupy, dla całej rodziny lub na cały sezon. W Polsce outlety zlokalizowane są na obrzeżach miast, a rozwój infrastruktury drogowej w ostatnich latach jeszcze znacząco je przybliżył.

Jak mówią eksperci, rynek outletów w Polsce wciąż się zmienia. Najmocniejsza pozostaje oferta sportowa i modowa z segmentu mid-mass market, choć widać coraz większą obecność marek premium czy wręcz luksusowych, stanowiących uzupełnienie ogólnodostępnej oferty.

Ponadto w ofercie polskich outletów przybywa najemców gastronomicznych, bo kafejki i restauracje stają się nieodłącznym elementem udanych zakupów.

Komunikacja marketingowa Factory odbywa się na wielu płaszczyznach – od podstawowych kanałów reklamy zewnętrznej, radia i prasy kolorowej, poprzez dialog prowadzony w mediach społecznościowych, współpracę z „influencerami”, aż po działania określające tożsamość marki, budujące jej osobowość i wiarygodną historię.

Neinver rozpoczął działalność w Polsce w 2000 roku. Dwa lata później otworzył warszawskie Factory Ursus – pierwsze centrum outlet w kraju, a w kolejnych latach centra outletowe w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i warszawskim Annopolu.

Działalność założonej w 1969 r. hiszpańskiej firmy Neinver skupiona jest wokół budowania, wynajmowania, finansowania oraz zarządzania produktami w sektorze handlowym i logistycznym. Firma prowadzi działalność we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii i Czechach. Firma zarządza 18 centrami wyprzedażowymi funkcjonującymi pod markami The Style Outlets i Factory.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.