Pogoda dla przedsiębiorczych

Mobilny marketing pomoże zwiększyć obroty mimo niekorzystnych warunków.

Na zdjęciu: Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży Eurocash Alkohole

Lato nie rozpieszczało ani producentów wakacyjnych produktów impulsowych, ani sprzedających je detalistów. Zamiast liczyć sezonowe zyski ze sprzedaży lodów i piwa, część z nich musiała obejść się smakiem. Wsparciem popytu przy niesprzyjającej aurze mogą okazać się niestandardowe formy promocji, jak innowacyjne aplikacje mobilne dla sprzedawców. W przyszłości mogą okazać się dużo bardziej skuteczne niż zaklinanie pogody, dlatego wierzą w nie również najwięksi producenci.

Z danych Nielsen przygotowywanych dla Grupy Eurocash wynika, że aż dwie trzecie Polaków kupuje piwo w małych, lokalnych sklepach. To właśnie małe sklepy są najbardziej narażone na wahania nastrojów konsumenckich. Często mają mniejsze możliwości organizacji promocji bez ponoszenia strat, trudniej im również oferować pełen wachlarz produktów w konkurencyjnych cenach.

Z tym stwierdzeniem nie zgadza się Grupa Eurocash, która postanowiła stworzyć narzędzia wspierające sprzedaż, które będą skuteczne, innowacyjne, a jednocześnie maksymalnie proste i szybkie w obsłudze. Tak powstała P@ka Lidera - zestaw trzech bezpłatnych aplikacji, dzięki którym - bez względu na aurę i temperaturę za oknem - można skutecznie podkręcać zainteresowanie klientów i obroty.

Nie trzeba być analitykiem rynku, by wiedzieć, że nic tak dobrze nie sprzedaje towaru jak atrakcyjna i promocyjna cena. Jednak aby móc kusić promocjami i przyciągać konsumentów, trzeba najpierw skutecznie informować o nich. Sieci handlowe, by promować swoje oferty, każdego dnia inwestują w reklamę bajońskie sumy. Aplikacje P@ki Lidera - Drinco i Kreator Gazetek pozwalają dokładnie na to samo, ale na miarę potrzeb detalistów. Prosto, szybko, bez zbędnych kosztów i bezpośrednio do konsumenta -  tłumaczy Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży Eurocash Alkohole (na zdjęciu).

Narzędzia P@ki Lidera to nie tylko wsparcie sprzedaży dla detalistów, ale również alternatywna forma reklamy i promocji dla producentów. Dzięki nim mogą dotrzeć ze swoją ofertą - zarówno z nowościami, jak i obniżkami cen - do konsumentów, jak i osób odpowiedzialnych za zakupy w sklepach spożywczych.

Doceniliśmy potencjał drzemiący w projekcie P@ka Lidera. Naszym zdaniem to nie tylko ciekawe narzędzie marketingu mobilnego, który wcześniej niż później na dobre podbije rynek. To aplikacje, które pozwalają niewielkim sklepom na bycie konkurencyjnym i walczyć o klientów na równych zasadach - komentuje decyzję Grupy Żywiec o udziale w projekcie przy tworzeniu P@ki Lidera Marcin Ruciński, kierownik ds. klientów kluczowych.

Platforma Drinco przeznaczona jest zarówno dla właścicieli sklepów, jak i dla konsumentów. Pierwsi z nich wybierają i udostępniają kupony promocyjne, drudzy –  korzystając z aplikacji mobilnej realizują zakupy w lokalnych sklepach. Dodatkowo, za każdy zakup z kuponem Drinco, właściciele otrzymują dopłatę w postaci retrorabatu.

Z kolei Kreator Gazetek to narzędzie do samodzielnego projektowania gazetek i plakatów. Przedsiębiorcy korzystający z Kreatora wybierają odpowiadający im szablon graficzny oraz dodają produkty, które chcą promować. Plik z własnymi materiałami reklamowymi  można pobrać jako pdf lub przesłać do drukarni. Gazetki i plakaty w ciągu kilku dni zostaną dostarczane do sklepu przesyłką kurierską.

Baza wiedzy na temat zestawu P@ka Lidera dostępna jest pod adresem www.pakalidera.pl.  

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.