Przybywa stacji ładowania samochodów elektrycznych

5 grudnia, na zewnętrznym parkingu krakowskiej Galerii Bronowice, usytuowanym od strony ul. Sosnowieckiej przy ogrodzie Auchan, została uruchomiona stacja szybkiego ładowania samochodów elektrycznych sieci Greenway.

To pierwsze w Krakowie i w Małopolsce urządzenie sieci ładowania pojazdów elektrycznych.

Stacja szybkiego ładowania samochodów elektrycznych sieci Greenway w krakowskiej Galerii Bronowice, to szybka ładowarka firmy Efacec. Umożliwia ona jednoczesne podłączenie dwóch pojazdów, z których jeden może ładować się przy wykorzystaniu prądu stałego, a więc szybko (z mocą do 50 kW), drugi - przy wykorzystaniu prądu zmiennego (aż do 43 kW). Dzięki tej infrastrukturze naładowanie baterii (pojemności od 20 do 40 kW) do optymalnych 80 proc., pozwalających na przejechanie około 100 – 180 km, zajmuje średnio od 10 do 20 minut.

Stacja, jak wszystkie stacje sieci, wyposażona jest w 3 złącza w ogólnodostępnych dla samochodów elektrycznych standardach ładowania: CHAdeMO, CCS oraz AC Type 2. Dwa pierwsze to standardy szybkiego ładowania za pomocą prądu stałego, ostatni pozwala na naładowanie prądem zmiennym pojazdów, które nie mogą ładować się szybko.

– Prace nad naszą siecią posuwają się szybko. Wraz ze stacją w Galerii Bronowice mamy już dziewiętnaście uruchomionych stacji. Bardzo się cieszymy, że na naszej mapie przybywa kolejne miejsce dla kierowców aut elektrycznych, i to w Krakowie – mówi Rafał Czyżewski z Greenway Infrastructure Poland.

Stacje sieci Greenway mieszczą się w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych. Do końca br. powstanie ich łącznie ok. 30, a w 2020 roku na terenie Polski ma działać prawie 200 punków ładowania. Korzystanie ze stacji jest możliwe jedynie przy użyciu specjalnej karty dostępowej, którą wydaje operator po zarejestrowaniu się na swojej stronie internetowej www.greenwaypolska.pl. Ładowanie samochodów w ramach sieci przez kilka najbliższych miesięcy będzie bezpłatne.

Joanna Hamdan 5658 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.