Połowa stacji Statoil już pod logo Circle K

Nowe logo globalnej marki działającej w obszarze handlu detalicznego i paliw widnieje już m.in. na stacjach w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu i na Górnym Śląsku.

W ostatnich dniach zakończył się również rebranding stacji w województwie kujawsko-pomorskim. Zakończenie całego procesu zmiany marki planowane jest na koniec marca 2018 r.

– Rebranding stacji prowadzony na tak wielką skalę to jedno z największych wyzwań w trakcie naszej blisko 25-letniej obecności w Polsce. Mając za sobą połowę tego procesu, możemy pokusić się już o pierwsze wnioski dotyczące tego, jak klienci odbierają markę Circle K. Mogę powiedzieć, że mamy powody do satysfakcji: przede wszystkim udało nam się utrzymać lojalną grupę klientów i doprowadzić do tego, że nowa marka przyciąga zainteresowanie zupełnie nowych odbiorców naszej oferty – mówi Michał Ciszek, prezes zarządu Circle K Polska.

Zmiana nazwy Statoil na Circle K sukcesywnie obejmuje kolejne regiony Polski. Do końca roku nazwę zmienią stacje na Pomorzu, w tym również Trójmiasto. Styczeń i luty to z kolei czas na Polskę Wschodnią – stacje pod logo Circle K będą otwierane m.in. w Białymstoku, Lublinie czy Rzeszowie.

W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Skandynawii (Norwegia, Szwecja i Dania) oraz w państwach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy. Na stacjach Circle K nadal będą oferowane tej samej wysokiej jakości paliwa miles i milesPLUS, kawy, a także hot dogi. Bez zmian pozostaną także zasady funkcjonowania programu lojalnościowego Statoil Extra, który obecnie nosi nazwę Circle K Extra Club.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć ponad 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe.

Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. W 2012 roku Grupa zakupiła Statoil Fuel & Retail w i otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach.

Joanna Hamdan 5658 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.