Factory Ursus w portfolio Neptun

Neptun - spółka joint venture firm Neinver i TH Real Estate, działająca w imieniu TIAA - sfinalizowała zakup warszawskiego centrum outlet za 79,7 mln euro.

Przejęcie Factory Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu -
w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie - outletu Factory Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu.

Factory Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 mkw., mieszczą się 103 salony outletowe, takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein.

- Dodanie tak strategicznego obiektu do portfolio JV jest dla nas dużym sukcesem, wieńczącym mijający rok. Przejęcie przez spółkę Neptun piątego obiektu w Polsce rozszerza jej portfolio i umacnia solidny, pomyślny wzrost. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie na polskim rynku, jesteśmy przekonani, że centrum ma jeszcze wiele do zaoferowania pod względem rentowności i zapewnionych zwrotów - mówi Carlos González, managing director w Neinver.

Działalność założonej w 1969 r. hiszpańskiej firmy Neinver obejmuje budowanie, wynajmowanie, finansowanie oraz zarządzanie produktami w sektorze handlowym i logistycznym. Neinver prowadzi działalność we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii i Czechach. Firma wybudowała obiekty przemysłowe o łącznej powierzchni ponad 2 mln mkw., a na rynku nieruchomości handlowych zarządza 24 centrami. Włączając projekty w fazie przygotowań, centra te obejmują 614 000 mkw. powierzchni handlowej, 2000 sklepów oferujących produkty 800 popularnych krajowych i międzynarodowych marek. Od ponad 20 lat, strategia rozwoju Grupy Neinver opiera się na specjalizacji w sektorze centrów wyprzedażowych. Firma zarządza 18 obiektami tego typu, o łącznej powierzchni najmu 368 100 mkw., funkcjonującymi pod markami The Style Outlets i Factory.

Natomiast spółka Neptun powstała w 2014 r. w celu pozyskiwania do swojego portfolio najlepszych, europejskich centrów outlet. Tworzą ją firmy: TH Real Estate - jeden z największych zarządców inwestycji na rynku nieruchomości na świecie oraz Neinver – wiodący europejski deweloper, specjalizujący się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Neinver jest drugim największym w Europie operatorem centrów outlet, a także liderem tego sektora w Hiszpanii i Polsce.

Obecnie portfolio spółki Neptun składa się z 13 obiektów (304 500 mkw. powierzchni handlowej), z których pięć znajduje się w Polsce, kolejne pięć w Hiszpanii, dwa we Włoszech i jeden we Francji.

Joanna Hamdan 5658 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.