Sukces Czarnego Piątku w InPoście

W tegoroczny Black Friday InPost dostarczył ponaddwukrotnie więcej przesyłek niż w 2016 r.

W tygodniu poprzedzającym Black Friday (20-24 listopada) razem z piątkiem firma dostarczyła 2,850 mln paczek.

Black Friday, choć pochodzi z USA i oznacza rozpoczęcie tam sezonu zakupów świątecznych, zadomowił się także w Polsce. Co roku w ten dzień handel detaliczny notuje znaczne wzrosty obrotów. Dzięki swoje powtarzalności jest także ważnym wskaźnikiem rozwoju dla krajowego sektora e-commerce.

- Z roku na rok widzimy bardzo silne przyrosty obsługiwanych wolumenów, co jest szczególnie widoczne w tak powtarzalnym dniu jak Black Friday – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPostu.

Jego zdaniem motorem tego wzrostu są przede wszystkim Paczkomaty InPost, które są absolutnym hitem jeżeli chodzi o wybory kupujących w sieci. - Świadczy to o rosnącym zainteresowaniu proponowanymi przez nas rozwiązaniami technologicznymi, czyli głównie usługą dostaw za pośrednictwem Paczkomatów szturmem zdobywających uznanie konsumentów. Z drugiej strony jest to wyraz docenienia przez klientów naszej usługi kurierskiej, którą zbudowaliśmy od podstaw w rekordowym okresie 2 lat – podkreśla Brzoska.

W samym tylko Black Friday liczba nadanych przesyłek do Paczkomatów InPost wzrosła w o 194,5 proc. w porównaniu do „czarnego piątku” sprzed roku, a liczba przesyłek kurierskich wzrosła o 35,85 proc. Natomiast w 2016 versus 2015 wzrosty w ten dzień wynosiły: przesyłek kurierskich o 91proc., a przesyłek do Paczkomatów o 56 proc.

Brzoska dodał, że choć nie odbyło się bez drobnych wpadek, to 4900 kurierów wykonało fantastyczną pracę, by na czas dowieźć znacznie większą liczbę przesyłek niż w normalny dzień pracy.

Założyciel InPostu zwraca uwagę, że wyniki notowane przez InPost są istotnie lepsze niż wzrost całego rynku. - Powoli i konsekwentnie budujemy naszą pozycję w logistyce dla polskiego e-commerce. Naszymi konkurentami są w większości duże międzynarodowe koncerny mające zaplecze, know how oraz zespoły zarządzające pochodzące od spółek matek. My rozwijamy nasze kompetencje od podstaw, dlatego osiągane wyniki zasługują na duże uznanie dla zespołu pracowników InPost – zaznacza Rafał Brzoska.

Podkreśla także, że marka i usługi InPostu są coraz bardziej doceniane także przez klientów firmy, co znajduje odzwierciedlenie w niezależnych rankingach. Według wrześniowego raportu Gemiusa o e-commerce w Polsce w 2017 r., Paczkomat InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W br. wybierany jest przez 22 proc. klientów, podczas gdy w 2015 r. było to 11 proc. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), które w 2015 r. wybierało 21 proc., a w 2017 r. już tylko 13 proc. kupujących w sieci.

Paczkomaty InPost oprócz Polski i Wielkiej Brytanii są obecne we Francji i Włoszech. Ponadto w sieci InPost Paczkomaty funkcjonują w m.in. Czechach i Słowacji. Wykorzystywane są też w sieciach lokalnych firm kurierskich lub pocztowych w takich krajach jak Chile, Estonia, Litwa i Łotwa, Australia, Kolumbia, Islandia czy Irlandia. Na koniec 2016 r. na całym świecie działało ponad 6000 Paczkomatów, z tego ponad 5000 w sieci InPost.

Katarzyna Pierzchała 1558 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.