Rekordowy Black Friday i Cyber Mondey w e-sklepach

Zgodnie z oczekiwaniami Czarny Piątek i Cyfrowy Poniedziałek były dniami największych przychodów w e-sklepach.

Zgodnie z danymi platformy Shoper, Black Friday (24 listopada) pozwolił sprzedawcom osiągnąć jeszcze lepsze wyniki niż rok temu. W tegorocznej edycji sklepy odnotowały aż o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016.
 
Tego dnia przychody w e-sklepach wyniosły 189 proc. w porównaniu do średniej ze wszystkich piątków roku, a liczba transakcji była większa o 178 proc. Klienci najchętniej dokonywali transakcji tuż przed godziną 22.00.
 
Z kolei Cyber Monday (Cyfrowy Poniedziałek) to zwykle przedłużenie wzrostów związanych z Black Friday. Poniedziałkowy ruch na internetowych wyprzedażach niemal dorównał tym piątkowym i przebił o połowę zeszłoroczny Cyber Monday. Dzień zakończył się wzrostem liczby transakcji o 43 proc. oraz zwiększeniem przychodów o rpawie 48 proc. w porównaniu do typowego poniedziałku w ciągu roku. Co ciekawe największa liczba zamówień pojawiła się o godzinie 15.00.

 - Z roku na rok rośnie popularność Black Friday i Cyber Monday wśród klientów i wśród sprzedawców. Sklepy szykują specjalne oferty, intensyfikują działania promocyjne i przygotowują strony na zwiększony ruch trwający kilka dni - mówi Jacek Zientkiewicz, brand manager platformy Shoper. - Najlepiej sprzedające sklepy na platformie Shoper wykorzystały swój moment i zyskały  nawet dwudziestokrotne wzrosty przychodów w porównaniu do zwykłego dnia sprzedaży - dodaje.

Takim wynikiem może się pochwalić m.in. producent sprzętu mobile i audio, Kruger&Matz:

Za oceanem Czarny Piątek oznacza przede wszystkim oblężenie sklepów stacjonarnych, ale od paru lat zakupowe szaleństwo trwa również w internecie. W 2016 r. podczas Black Friday liczba transakcji w sieci wzrosła o 21 proc., a internauci wydali na zakupy rekordowe 3,34 mld dolarów (według Adobe Digital Index). Jeszcze więcej, bo 3,45 mld zostało wydane w Cyber Monday, który w Stanach Zjednoczonych jest typowo internetowym świętem zakupów. Szczegóły tutaj:

http://handelextra.pl/artykuly/205660,e-sklepy-i-czarny-piatek-bedzie-rekord

Ilona Mrozowska 2079 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.