Mainfreight Poland - w 3 dni do Portugalii

Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, rozwija sieć linii drobnicowych na trasie Polska - Portugalia.

Wzrasta częstotliwość bezpośrednich transportów z/do Porto, a dzięki podwójnej obsadzie kierowców, czas dostawy jest skrócony do minimum. Już kilka samochodów tygodniowo kursuje regularnie pomiędzy Polską a Półwyspem Iberyjskim.

Firma zapowiada utrzymanie trendu wzrostowego także w 2018 roku.

Dynamiczny rozwój transportów drogowych drobnicy z/do Portugalii trwa od 5 lat, kiedy to Mainfreight Poland podjął współpracę z firmą Garland, wiodącym operatorem logistycznym w Portugalii.

Dwa główne centra logistyczne Garlanda znajdują się w Lizbonie i w Maia k/Porto. To właśnie do Maia trafiają ładunki drobnicowe z Polski i tutaj konsoliduje się też przesyłki przeznaczone na eksport do naszego kraju. Transporty te realizuje Mainfreight Poland, wykorzystując zarówno flotę własną pojazdów, jak również firmy Garland. O tyle jest to ciekawe, że pojazdy tej linii drobnicowej mają podwójną obsadę kierowców. Dzięki temu postoje ograniczone są do minimum, a czas dostawy drobnicy pomiędzy Portugalią a Polską wynosi do 3 dni roboczych i póki co jest najkrótszym na rynku linii drobnicowych.

W każdym tygodniu do Polski z magazynów w Maia wyrusza od 6 do 7 samochodów, a z Polski do Portugalii 3 pojazdy tygodniowo. W Polsce przesyłki importowe są dekonsolidowane w magazynie w Zabrzu i część z nich, już samochodami Mainfreight, jedzie dalej do miejsc docelowych, również w innych krajach, tj. do Rumunii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Niemiec, Węgier i krajów bałtyckich.

Z szybkich transportów korzystają głównie producenci automotive, mebli oraz innych branż, które wymagaję dostaw “just in time” i szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby. To właśnie dopasowanie do potrzeb klienta jest wizytówką współpracy partnerskiej Mainfreight Poland i Garland.

Tegoroczny wzrost wolumenu w przewozach drobnicowych pomiędzy Polską a Portugalią osiągnął poziom 30 proc. Mainfreight Poland prognozuje dalsze utrzymanie wysokiego tempa wzrostu również w roku 2018, co będzie wiązało się ze zwiększeniem liczby transportów z Polski do Portugalii z 3 do nawet 6 pojazdów tygodniowo. Mainfreight Poland w zakresie linii drobnicowych realizuje także szybkie dostawy pomiędzy Polską a Holandią (do 48 godzin), Francją, Hiszpanią, Rumunią, a także Ukrainą. W roku 2018 planuje również rozwinięcie transportów drobnicy z/do Niemiec. Z usług Mainfreight Poland korzystają głównie klienci z branż: automotive, FMCG (towary nie wymagające specjalnych warunków transportu), fashion, przemysłu ciężkiego, innych.

Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. W Europie jest obecna od 2011 r., po przejęciu holenderskiej firmy Wim Bosman, jednego z największych przewoźników drogowych. Mainfreight w Europe działa w 10 krajach (Polska, Holandia, Belgia, Francja, Rumunia, Niemcy, Ukraina, Rosja, Wielka Brytania, Włochy), dysponuje własną powierzchnią magazynową 340 tys. mkw. oraz ma sieć linii drobnicowych i magazynów cross-dockowych. Mainfreight Poland ma flotę własną liczącą 60 zestawów (ciągnik + naczepa) i współpracuje z podwykonawcami, dysponującymi ponad 200 autami. Siedziba główna mieści się w Pruszkowie k/Warszawy, firma posiada 3 oddziały, w Warszawie, Katowicach i Poznaniu.   

Joanna Hamdan 5658 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.