Hoop Polska: to wyjątkowy dla nas rok

- Proces przeniesienia produkcji do Kutna i zakończenia działalności zakładu w Grodzisku Wielkopolskim zostanie sfinalizowany na początku 2018 r. - zapowiada w rozmowie z "Handlem" Jiří Vlasák, dyrektor generalny Hoop Polska.

Na zdjęciu: Jiří Vlasák, dyrektor generalny Hoop Polska

Kofola zamyka w Polsce trzecią już fabrykę. Rok temu pod młotek poszedł zakład w Bielsku Podlaskim, w 2009 r. - w Tychach, teraz trwa zamykanie zakładu w Grodzisku Wielkopolskim, gdzie pracę straci ponad 100 osób. Czy cała produkcja została przeniesiona już do Kutna?

Proces zakończenia działalności zakładu w Grodzisku Wielkopolskim zostanie sfinalizowany na początku przyszłego roku. Tym samym od nowego roku zespół Hoop Polska będzie liczył około 300 pracowników.

Właśnie przejęli Państwo od Nestlé dystrybucję marki Nestea. Dlaczego?

Nestea to silna, globalna marka w segmencie ice tea i bardzo perspektywiczna dla Hoop Polska. Dzięki współpracy z Nestlé rozwijamy portfolio o nową kategorię, która stwarza wiele możliwości. Naszym celem jest zaproponowanie konsumentom wysokiej jakości produktu o naturalnym składzie, jakiego oczekują. Dlatego Nestea zyska nową recepturę. Celem jest również optymalne wykorzystanie zaplecza handlowo-logistycznego, by maksymalnie rozwinąć dystrybucję produktu oraz zapewnić partnerom handlowym najwyższy poziom wsparcia i obsługi.

Grupa Kofola zmieniła w 2017 r. model działalności biznesowej w naszym kraju.

Tak. Dwa kluczowe elementy dokonanej w tym roku zmiany to koncentracja produkcji w Kutnie i rozbudowa portfolio poprzez akwizycję firmy Premium Rosa. Zmiana strategii jest procesem długofalowym, skrupulatnie zaplanowanym w czasie i konsekwentnie realizowanym. Zakład w Kutnie to w pełni zmodernizowana lokalizacja w centralnej Polsce z nowoczesnym zapleczem produkcyjno-magazynowym, gwarantującym wysoką wydajność, która pozwala na współpracę bez żadnych utrudnień ze wszystkimi naszymi klientami. Nowoczesny zakład
w Kutnie stwarza również możliwości w zakresie organizacji logistyki oraz optymalizacji kosztów produkcji. Działania te mają na celu zapewnienie konsumentom produktów najwyższej jakości w konkurencyjnej cenie.

Drugi obszar zmiany strategii to akwizycja spółki Premium Rosa – perspektywicznej firmy, która odnotowuje obecnie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Spółka ma w portfolio dwie marki – Premium Rosa i Nasze Domowe. Działa w segmencie premium i produkuje wysokiej jakości produkty naturalne, takie jak m.in: syropy, soki NFC i konfitury. Właśnie tego rodzaju asortyment, produktów wytwarzanych w oparciu o naturalne składniki i tradycyjne receptury oraz propozycji z kategorii zdrowej żywności, cieszy się coraz większym zainteresowaniem na rynkach europejskich i światowych.

Czy warunki prowadzenia działalności zmieniły się w porównaniu z poprzednimi latami?

Polska to duży i perspektywiczny rynek. Mimo postępującej w ostatnich latach konsolidacji, wciąż charakteryzuje go duży poziom rozdrobnienia. Wyróżniki tego rynku to także bardzo wysoka konkurencyjność i dynamika prowadzonych działań. Istotne zmiany można zaobserwować w obszarze trendów konsumenckich. Polacy piją zdecydowanie więcej wody, częściej sięgają również po produkty o prostym, naturalnym składzie. Coraz bardziej istotne dla konsumenta jest także pochodzenie produktu i wartości jakie stoją za marką, która go oferuje.

Czego możemy się spodziewać po firmie Hoop w 2018 r.?

Jednym z kluczowych wyzwań będzie praca na nowej w naszym portfolio marce – Nestea
w zakresie dystrybucji i działań marketingowych. Dalsze inwestycje w budowę głównych brandów z portfolio Hoop Polska i wzmocnienie ich pozycji rynkowej. Rozwój oferty – poprzez nowości produktowe, zaprojektowane w oparciu o obserwację i analizę trendów oraz potrzeb konsumenckich. Optymalne wykorzystanie możliwości, jakie stwarza rynek.

Dziękuję za rozmowę, Ilona Mrozowska

 

Ilona Mrozowska 2079 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.