Coty zmienia podejście do biznesu

Duże zmiany czekają kilka marek kosmetyków. Na początku 2018 r. planowana jest kampania produktów Rimmel.

W następstwie reorganizacji Coty wprowadza nową filozofię biznesu. Przejęcie kosmetycznej części koncernu Procter & Gamble w październiku 2016 r. sprawiło, że firma urosła niemal dwukrotnie i stała się liderem rynku kosmetyków kolorowych. – Połączyły się dwie bardzo duże struktury, co oznaczało, że musimy znaleźć sposób, by zaczęły ze sobą współgrać dwie zupełnie różne kultury biznesu. By utrzymać uzyskaną pozycję lidera, musieliśmy zrewidować swoją wizję. Postanowiliśmy postawić na filozofię "różnorodności piękna" – mówi Aleksandra Kujawska-Dziworska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Coty na region Europy Wschodniej i Rosji. 

Marki z nowego portfolio firmy poddawane są "liftingowi" i repozycjonowaniu. Zmiany czekają m.in. markę Max Factor. W USA relaunch miała największa marka Coty na świecie – Covergirl (w Polsce niedostępna). Na polskich półkach widać nową oprawę marki Rimmel, a w I kwartale 2018 r. marka ta ruszy z nową kampanią reklamową. Nowe otwarcie czeka też markę Sally Hansen. Pod lupą są brandy Wella i Adidas. Wszystkie te zmiany podbudowane mają być nową filozofią celebrującą różnorodność piękna, bez względu na wiek, rasę, orientację, zdrowie. 

W tę retorykę wpisać się mają także działania z obszaru CSR. Coty podpisało umowę z platformą Global Citizen walczącą z uprzedzeniami na tle rasowym, niepełnosprawności, orientacji seksualnej i pochodzenia. Na początku 2018 r. Coty rozpocznie swoje działania na platformie, na razie jednak nie zdradza szczegółów projektów. Prawdopodobnie różnić się będą lokalnie. 

Ostatnio Coty wraz z Clarins, L'Oreal i Groupe Rocher oraz Eco Vadis, platformą na rzecz zrównoważonego rozwoju wspierającą dostawców, podpisały też porozumienie pod hasłem "Responsible Beauty Initiative". Inicjatywa ma na celu działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, w etycznym, społecznym i ekologicznym aspekcie działania na każdym kroku łańcucha dostaw w przemyśle kosmetycznym. 

Artykuł ukazał się w serwisie premium MMP24.pl

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.