Bounty Brands znów przejmuje

Należąca do funduszu private equity Coast2Coast południowoafrykańska grupa Bounty Brands mocno inwestuje w Polsce.

Będzie to już piąta transakcja firmy Bounty Brands w ostatnich dwóch latach w Polsce. W 2015 r. firma przejęła Sonko - lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, a w bieżącym roku do portfela Bounty Brands dołączyła Stella Pack, wiodący polski producent i dystrybutor recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów
gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych. W październiku 2017 r. Bounty Brands podpisał przedwstępną umowę kupna Profi, producenta pasztetów i zup gotowych (transakcja wymaga jeszcze zgody UOKiK), a w listopadzie ogłosił przejęcie Grupy Unitop, producenta i dystrybutora wyrobów sezamowych i innych słodyczy.

Spółka Bezgluten jest natomiast drugim największym graczem na polskim rynku produktów bezglutenowych, takich jak m.in.: wypieki (chleby, bułki, ciasta), makarony, mąki i mieszanki do wypieków w proszku, przekąski, płatki i różnorodne dania gotowe. Bezgluten, z zakładem w Posądzy koło Krakowa, zatrudnia 75 osób. W 2016 r. przychody spółki wyniosły 22 mln zł.

Bounty Brand to międzynarodowa firma, która w ponad 40 krajach operuje markami z kategorii żywność, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki i odzie. - Zajmujemy się tworzeniem, kupnem i budowaniem marek na wybranych rynkach południowoafrykańskich i środkowo-wschodnioeuropejskich w celu osiągnięcia wyższego niż na rynku wzrostu dochodów - pisze o sobie firma Bounty Brands. 

- Dodanie marki Bezgluten do silnego portfela marek spożywczych Bounty Brands umożliwia jej dalszą ekspansję na rynku spożywczym Europy Środkowo-Wschodniej. Bezgluten jest rozpoznawalną markę, z silną pozycją rynkową w szybkorosnącym segmencie rynku żywności bezglutenowej. Ma również w Polsce rzeszę wiernych klientów. Będziemy chętnie wspierać Bounty Brands w poszukiwaniu kolejnych ciekawych okazji inwestycyjnych w regionie - skomentował Adam Pietruszkiewicz, dyrektor zarządzający Cost2Cost, funduszu do którego należy Coast2Coast.

Zdjęcie: Photogenica

 

Ilona Mrozowska 2076 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.