Henkel podnosi prognozę zysku na 2017 rok

Po wynikach III kwartału producent zapowiedział, że całoroczny zysk na akcję uprzywilejowaną wzrośnie mocniej niż przewidywano, potwierdził też prognozę wzrostu sprzedaży.

Henkel - producent kosmetyków, środków piorących i czyszczących oraz klejów i technologii dla przemysłu, potwierdził prognozę organicznego wzrostu sprzedaży w ramach grupy o 2 do 4 proc. w porównaniu z rokiem 2016.

Jednak o ile w poprzedniej prognozie zakładano, że każdy z segmentów będzie rósł w tym przedziale, po wynikach za III kwartał prognozy uległy zróżnicowaniu. Najmocniej, bo między 4 a 5 proc. urosnąć ma kategoria klejów (konsumenckich, budowlanych i przemysłowych) oraz technologii dla przemysłu. Kategoria produktów do prania i czyszczenia ma zmieścić się w dolnych widełkach prognozy ogólnej, czyli około 2 proc. Natomiast w segmencie kosmetyków Henkel zapowiada wynik na poziomie ubiegłego roku lub wyższy do 1 proc.

Nie zmieniła się prognoza skorygowanej marży EBIT na sprzedaży, który ma przekroczyć 17 proc. Natomiast zysk na akcję uprzywilejowaną wzrośnie mocniej – już nie o 7 do 9 proc., jak komunikowano wcześniej, lecz około 9 proc.

W III kwartale 2017 r. organicznie sprzedaż Henkla wzrosła o 3 proc., zaś nominalnie o 4,9 proc. do niemal 5 mld euro. Zysk operacyjny spadł o 3,2 proc., jednak po oczyszczeniu ze zdarzeń jednorazowych i kosztów oraz zysków z restrukturyzacji wzrósł o ponad 7 proc. Podobnie było w zyskiem netto, który wyniósł 564 mln euro, co oznacza spadek o 2,1 proc., ale po skorygowaniu wzrasta do 666 mln euro, wyniku wyższego od tego sprzed roku o 8,1 proc.

Firma sfinalizowała trzy przejęcia: Darex Packaging Technologies, Grupy Sonderhoff oraz Nattura Laboratorios, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży o ponad 6 proc., natomiast różnice kursowe wpłynęły na przychody negatywnie (-4,2 proc.)

− Przewidujemy dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego. Kursy walut będą w coraz większym stopniu negatywnie odbijać się na wynikach. Na rynku dóbr konsumpcyjnych prawdopodobnie utrzyma się niekorzystna koniunktura. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy i realizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − powiedział Hans Van Bylen, prezes Henkla.

Negatywny wpływ walut najmocniej odbił się na segmencie kosmetyków, którego sprzedaż spadła w III kwartale o 2,8 proc. do 941 mln euro. Zysk operacyjny w tym segmencie zmniejszył się o ponad jedną piątą. Organicznie oba wskaźniki odnotowały lekkie wzrosty o 0,5 proc.

Magdalena Weiss 939 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.