"Pszczółka" oficjalnie otwiera nową fabrykę cukierków

Tym samym firma chce zawalczyć o rynek wyrobów czekoladowych.

- Jestem przekonany, że będziemy w stanie wypracować mocną pozycję na rynku wyrobów czekoladowych - mówi Aleksander Batorski, prezes zarządu Fabryki Cukierków „Pszczółka” (na zdjęciu).

- Fabryka otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości, które zamierzamy w pełni wykorzystać. Chcemy stać się ogólnopolską marką, rozpoznawalną przez konsumentów w całym kraju - zapowiada. 

Fabryka Cukierków „Pszczółka”– wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Krajowej Spółki Cukrowej - oficjalnie otworzyła nowy zakład produkcyjny. Koszt inwestycji wyniósł 153 mln zł. 

Nowa fabryka znajduje się w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec Podstrefa Lublin. Jej powierzchnia to ponad 20 tys. mkw. Oprócz nowoczesnych linii, które umożliwiają produkcję wyrobów czekoladowych i galaretek, znalazły się tu również maszyny do produkcji karmelków, które działały w dotychczasowej siedzibie zakładu "Pszczółki".

Zakład wyposażony jest w zautomatyzowane maszyny i urządzenia, które charakteryzują m.in. energooszczędnością i dużą wydajnością. Wśród rozwiązań, w fabryce znajduje się m.in. zimny stempel, czyli urządzenie do wytłaczania formy czekoladki, która następnie jest nadziewana. Dzięki niemu na całej objętości czekoladowa "skorupka" ma taką samą grubość.

W związku z budową fabryki oraz rozszerzeniem produkcji o nowe kategorie słodyczy, zatrudnienie w firmie wzrosło o ok. 70 proc. - obecnie pracuje tu 195 osób. FC „Pszczółka” planuje kolejne przyjęcia do pracy.

Na sklepowych półkach pojawiło się już sześć nowych cukierków. Są to Czekoladowe Sympatie – pralinki z nadzieniem o smaku śmietankowym i orzechowym w kształcie kul, Czekoladowe Fantazje, czyli pralinki z delikatnym kremem o smaku kokosowym, adwokatowym, kawowym oraz pistacjowym. Wśród nowości są także trufle Piknikowe i czekoladowe Michaśki oblane deserową czekoladą.

„Pszczółka” rozwija w swojej ofercie także cukierki wzbogacone o cenne składniki dla zdrowia. Przykładem mogą być karmelki Musss Plus z dodatkiem wit. C i magnezem oraz cukierki czekoladowe Pychałki, czyli truskawkowe cukierki z chrupkami, oblane czekoladą, które zostały wzbogacone o magnez i wapń.

Kolejną zupełnie nową kategorią cukierków, która powiększyła ofertę „Pszczółki” są galaretki, a wśród nich owocowe galaretki w cukrze – Słoneczne z owocowymi sokami i witaminą C.

„Pszczółka” zapowiada, że sukcesywnie będzie wprowadzała nowości.

Dzięki uruchomieniu nowoczesnego zakładu produkcyjnego i rozszerzeniu portfolio o nowe produkty, „Pszczółka” chce konkurować z największymi firmami z branży czekoladowej. Możliwe będzie też rozszerzenie eksportu m.in. o tereny Europy Zachodniej. Prowadzone są także rozmowy z kontrahentami m.in. z Chin, Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych, Hongkongu, Kanady. Obecnie produkty z lubelskiej fabryki trafiają do sklepów m.in. w Dubaju, Azerbejdżanie, Jordanii, Estonii i Szwecji. 

Joanna Hamdan 5647 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.