Giełda w Broniszach będzie się rozbudowywać

Działający od 19 lat Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy powiększy się w 2018 r. o nowy obiekt.

Zagospodarowane zostanie w ten sposób kolejne 5 hektarów powierzchni. Jak zapewnia Mirosław Mazuruk, prezes Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego, inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych.

- Bronisze to jeden z pięciu rynków ponadregionalnych, wybudowanych w latach 90. w ramach Rządowego Programu Budowy Rynków Hurtowych i Giełd Rolnych - mówi prezes. - Jest nie tylko największym tego typu rynkiem w Polsce, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej. Zajmuje 45 ha zagospodarowanych gruntów, a hale targowe - ok. 10 ha, 27 ha przypada na drogi i parkingi - dodaje.

Rocznie przez Bronisze przewija się 1,6 mln samochodów, przy czym 330 tys. to producenci sprzedający swój towar prosto z pojazdów. Wolumen obrotów w ciągu roku to 1,25 mln ton warzyw i owoców, kiszonek, kwiatów, a także produktów nabiałowych i innych spożywczych.

Bronisze obsługują głównie województwa mazowieckie, podlaskie, lubelskie i warmińsko-mazurskie.

Z inicjatywą stworzenia rynku hurtowego obsługującego region warszawski wystąpili polscy ogrodnicy i rolnicy zrzeszeni w Polskim Związku Ogrodniczym oraz udziałowcy firm Agro-Best i Giełdy Ogrodniczej. Pomysłem  zainteresowali Ministerstwo Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, które opracowało Rządowy Program Budowy Rynków Hurtowych i Giełd Rolnych. Głównym założeniem programu było usprawnienie obrotu hurtowego artykułami rolno-spożywczymi i dostosowanie go do standardów europejskich. I tak w 1995 r. zawiązano spółkę akcyjną pod nazwą Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy a na jej siedzibę wybrano  podwarszawską miejscowość Bronisze.

Rynek w liczbach:

  • 42,5 hektara powierzchni, w tym 8 hektarów zajmują hale i magazyny
  • około 350 handlowców prowadzi stałą sprzedaż w halach
  • 1300 miejsc do sprzedaży, na powierzchniach handlowych, odkrytych,
  • około 4500 samochodów wjeżdza średnio każdego dnia na Rynek
  • zasadniczy obszar oddziaływania Rynku to województwa: mazowieckie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie
  • 14 milionów konsumentów jest odbiorcami produktów
  • 1.200.000 ton szacunkowa wielkość rocznej sprzedaży

Magdalena Weiss 939 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.