Dino z dobrymi wynikami

Pierwsze trzy miesiące 2017 r. to dla Dino Polska wyższe przychody i wynik netto. Wszystko dzięki nowym otwarciom i rosnącej sprzedaży w już działających sklepach.

Na zdjęciu: Szymon Piduch, prezes Dino Polska

Narastająco po trzech kwartałach 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 3,2 mld zł i były o 32,2 proc. wyższe niż rok temu. Oznacza to, że przychody po trzech kwartałach osiągnęły już poziom zbliżony do wypracowanego przez Grupę w całym 2016 r. Było to możliwe dzięki powiększaniu sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w już istniejących sklepach (LfL).

Firma Dino Polska zanotowała też dobry wyniki netto. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. zysk netto wyniósł 140,7 mln zł w porównaniu do 113,2 mln zł rok wcześniej (wzrost o 24 proc.).

- Realizujemy strategię opartą na rozwoju organicznym, kontynuując szybki wzrost liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów - komentuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska. - W efekcie wypracowaliśmy po dziewięciu miesiącach bardzo dobre wyniki sprzedaży, na poziomie zbliżonym do osiągniętych w całym 2016 r. Jednocześnie odnotowujemy rosnącą rentowność i konsekwentny wzrost wyniku netto. Nasza sprzedaż like for like utrzymuje się na wysokim, dwucyfrowym poziomie. W samym trzecim kwartale wynosiła 16,1 proc., a narastająco w okresie dziewięciu miesięcy 2017 r. 15,2 proc. Cały czas otwieramy nowe sklepy. W całym 2017 r. planujemy otworzyć przynajmniej 140 sklepów - zdradza Szymon Piduch.

Podkreśla też, że otoczenie rynkowe, w tym zwiększona siła nabywcza Polaków związana z poprawiającą się sytuacją ekonomiczną i rosnące ceny konsumpcyjne, sprzyja rynkowi handlu detalicznego artykułami spożywczymi. - Uważamy, że pozytywne tendencje widoczne na rynku konsumenckim w tym roku utrzymają się także w kolejnych kwartałach, a to, w połączeniu z atrakcyjnością naszego formatu supermarketów proximity, powinno pozwolić na utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu skali działalności i wysokiego wzrostu sprzedaży LfL – dodaje prezes Dino.

Na koniec września 2017 r. firma miała o 129 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 718 sklepów pod szyldem Dino. W tym samym czasie firma miała 469 zabezpieczonych lokalizacji pod budowę nowych marketów (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Zgodnie z przyjętą strategią firma planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 r.

 

 

Ilona Mrozowska 2076 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.