Carrefour wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego

Dotyczy to wszystkich sklepów sieci w Europie.

Tym samym Carrefour stał się pierwszym detalistą, który zobowiązał się, że do 2025 roku zaprzestanie sprzedaży jaj z chowu klatkowego we wszystkich swoich sklepach w Europie.

Aby osiągnąć ten cel Carrefour będzie współpracować z rolnikami i dostawcami. Nowe zobowiązanie obecnie dotyczy Hiszpanii i Rumunii, a docelowo ma także objąć Francję, Włochy, Polskę oraz Belgię.

Przypomnijmy, że decyzje o rezygnacji ze sprzedaży jaj klatkowych ogłosiły już między innymi takie sieci jak: Netto, Tesco, Intermarché, Aldi, Carrefour, Piotr i Paweł czy Polska Grupa Supermarketów, która skupia sklepy pod szyldami Top Market, Delica i Minuta8. Do tego grona dołączyło też Makro, które jako pierwsza hurtownia spożywcza w Polsce złożyła taką deklarację oraz szwajcarski koncern Nestlé, który ogłosił, że do 2025 r. ze wszystkich produktów firmy, w których stosowane są kurze jajka znikną te uzyskane od kur z ferm klatkowych.

Joanna Hamdan 5513 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.