Spar celuje w miliard zł

Zarząd spółki liczy na przekroczenie w tym roku jednego mld zł przychodów ze sprzedaży.

Pierwszą połowę roku Spar zakończył z 7,6-proc. wzrostem sprzedaży LFL. Zarząd Spara prognozuje, że w całym roku zwiększy obroty o 26 proc., do ponad jednego mld zł, co będzie oznaczać ponad 10-proc. wzrost rok do roku. Obecnie w sieci są 252 sklepy, czyli tyle, ile miało działać na koniec 2017 r.

Do 2020 r. Spar planuje rozwinąć sieć do 400 placówek, a w przyszły rok chce zakończyć z 300 sklepami i przychodami ze sprzedaży w wysokości 1,3 mld zł.

Spar podkreśla, że buduje sieć w kilku formatach, m.in. convenience oraz supermarket. W tym pierwszym są to sklepy pod szyldem Spar Express. Na ich rozwój operator zamierza w 2018 r. położyć duży nacisk. Zapowiada w związku z tym rozbudowę oferty typu food to go. W drugim formacie chce rozwijać sieć mniejszych supermarketów.

W planach na przyszły rok jest wdrażanie nowych planogramów sklepów ("optymalnych" - jak podkreślono w komunikacie), rozwój asortymentu produktów świeżych oraz oferty marek własnych z segmentu premium. Polski Spar liczy w tym zakresie na współpracę z operatorów sieci w innych krajach.

13 tys. sklepów pod szyldem Spar działa w 44 krajach. W Polsce sieć jest obecna od 1996 r., a od 2010 r. jej operatorem jest Bać-Pol.

 

Barbara Mikusińska 624 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.