Ajinomoto wchodzi w żywność medyczną

Ajinomoto, producent znany w Polsce z marek takich jak YumYum, SamSmak czy Oyakata, nabył amerykańską spółkę Cambrooke Therapeutics.

Ajinomoto wzmacnia swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych. Za 64 mln dolarów kupiło producenta środków przeznaczonych dla osób z zaburzeniami trawienia aminokwasów, firmę Cambrooke Therapeutics, spółkę założoną w 2000 roku. Firma produkuje żywność dla osób z epilepsją, chorobami nerek i wątroby.

Cambrooke w ciągu ostatnich trzech lat rósł o ok.20 proc. rocznie. Cały rynek żywności zdrowotnej szacowany jest w USA na 1,75 mld dolarów i co roku wzrasta o 10 proc. Ajinomoto zamierza do 2027 roku zwiększyć do 90 mln dolarów rocznie sprzedaż produktów prozdrowotnych, co oznacza wzrost o 20 proc.

Magdalena Weiss 898 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.