Bounty Brands przejmuje Unitop

Bounty Brands, firma z branży FMCG, która ma w portfelu marki sprzedawane w ponad 40 krajach, ogłosiła przejęcie Grupy Unitop, polskiego producenta wyrobów sezamowych i innych słodyczy.

Głównymi produktami Unitop są sezamki i chałwa, a oferta firmy obejmuje również przekąski nie oparte na sezamie, takie jak krówki, wafle czy ciastka. Poza obecnością w Polsce, Unitop jest również obecny na rynkach międzynarodowych, m.in. w pozostałych krajach Unii Europejskiej, w Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych Ameryki, czy na Bliskim Wschodzie. Bounty Brands planuje wspierać dalszy rozwój Grupy w poszczególnych kategoriach produktów, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności w szybko rosnącym segmencie zdrowych przekąsek.

Grupa zatrudnia 450 pracowników i ma zakład produkcyjny w Łodzi. W 2016 r. przychody Unitopu wyniosły 170 mln zł.

Przejęcie Unitopu to czwarta znacząca akwizycja Bounty Brands w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat, wliczając ogłoszoną w ubiegłym miesiącu przedwstępną umowę przejęcia Profi, czołowego producenta pasztetów i zup gotowych. Sfinalizowanie obu ostatnich transakcji uzależnione jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Wcześniejsze akwizycje dotyczyły przejętego w 2015 r. Sonko, lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek oraz Stella Pack, wiodącego polskiego producenta i dystrybutora recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.

– Przejęcie Unitopu to kolejny krok w rozwoju naszej obecności na rynku przekąsek w Europie Środkowo-Wschodniej. Będziemy wspierać grupę w dalszym umacnianiu pozycji na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym – dotyczy to zarówno dotychczasowych produktów, jak i wprowadzania nowych przekąsek, wykorzystując bogate doświadczenie tej firmy – powiedział Stefan Rabe, prezes Bounty Brands.

 Przejęcie Unitopu oznacza również dalszy rozwój działalności Bounty Brands w sektorze spożywczym w Europie Środkowo-Wschodniej, opartej na budowie globalnego  portfela silnych marek, takich jak południowoafrykańska Serena (oliwa z oliwek, ocet balsamiczny i inne produkty kuchni śródziemnomorskiej), Libery Select (puszkowane owoce i warzywa), Offenau (ogórki konserwowe i inne piklowane warzywa), czy Sea Queen (puszkowane ryby).

Magdalena Weiss 898 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.