Makarony Polskie zwiększają przychody

Grupa Makarony Polskie, producent makaronów i dań gotowych zarobił od stycznia do września br. o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przychody wyniosły 101,54 mln zł wobec 90, 1 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk operacyjny wzrósł do 5,57 mln zł z 5,47 mln zł, a na czysto grupa zarobiła 4,02 mln zł, o 230 tys. zł więcej niż rok temu.

- Znaczną część przychodów grupa realizuje poprzez współpracę ze zorganizowanymi i scentralizowanymi decyzyjnie sieciami handlowymi. Ewentualny brak ciągłości współpracy z odbiorcami może wpłynąć na wysokość przychodów. Niektóre umowy handlowe nie zawierają ściśle określonej wielkości estymowanych zakupów jakich odbiorca dokona w czasie obowiązywania kontraktu. Istnieje ryzyko, że odbiorcy złożą zamówienia odbiegające ilościowo od przyjętych przez Grupę planów miesięcznych – tłumaczą Makarony Polskie w komunikacie. To może się przełożyć albo na niemożność zaspokojenia popytu, albo przeciwnie, na niemożność sprzedania wyprodukowanych towarów. Jednak w ocenie grupy ryzyko to nie jest znaczące.

Spółka deklaruje, że na jej przyszłe wyniki wpływ będą miały pojęte działania, takie jak np. rozwój działalności R&D w obszarze innowacyjnych produktów: żywności funkcjonalnej, prozdrowotnej oraz dedykowanej do konkretnie nazwanych grup docelowych - w spółce Makarony Polskie SA powołano zespół interdyscyplinarny, który przy współpracy z instytucjami naukowymi pracuje nad opracowaniem innowacyjnych technologii wytwarzania nowych produktów niskoprzetworzonych i prozdrowotnych, łatwych w przyrządzeniu, czy rozbudowa zakładu produkcyjnego w Rzeszowie o budynek produkcyjno-magazynowy.

W spółce Stoczek Natura prowadzone są badania mające na celu dostosowanie się do globalnych trendów produkcji żywności: produkty convenience, produkty prozdrowotne, produkty pakowane w atmosferze modyfikowanej, innowacyjne formy opakowań oferowanych produktów. Nowoczesna linia do pakowania nadzień i farszy zakupiona przez Stoczek Natura umożliwia spółce oferowanie produktów w nowej, lepszej formule jakościowej oraz o wydłużonym terminie przydatności. Grupa zakłada także pozyskanie środków z UE oraz rozwój w segmencie marek własnych sieci handlowych.

Do grupy Makarony Polskie należą spółki Makarony Polskie – producent makaronów pod markami Makarony Polskie, Sorrenti i Abak, a także Stoczek Natura, który wytwarza dania gotowe i przetwory warzywne pod markami Stoczek, Tenczynek i Męska Rzecz oraz  prowadzi dystrybucję pod szyldem MP Trade.

Magdalena Weiss 898 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.