Eksport, Biedronka i produkty premium receptą Tarczyńskiego na sukces

Po dziewięciu miesiącach 2017 roku producent wędlin Tarczyński miał niemal 545 mln zł przychodów ze sprzedaży. To o 80 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Spółka koncentruje się na produkcji wędlin z segmentu premium i chce umocnić się na pozycji lidera w segmencie kabanosów, a długoterminowo zamierza zdobyć pozycję lidera w kategorii wędlin trwałych oraz przekąsek mięsnych.

– Istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2017 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka) oraz wdrożenie nowych asortymentów grupy premium – pisze producent w komunikacie giełdowym. – Marża brutto na sprzedaży wynosiła 19,0 proc. i była o 0,3 pkt proc. niższa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Pomimo dużego wzrostu cen surowców na rynku w 2017 roku, spółce udało się utrzymać marżę brutto na sprzedaży na prawie niezmienionym poziomie co w analogicznym okresie roku ubiegłego, dzięki przeprowadzeniu programu redukcji kosztów, optymalizacji procesów oraz poprawie struktury sprzedaży i weryfikacji oferty asortymentowej – uzasadnia Tarczyński.

Przychody grupy wyniosły w omawianym okresie 544,5 mln zł wobec 464,8 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 23 mln zł z niespełna 17 mln zł, a zysk netto zwiększył się do ponad 14 mln zł z niecałych 9,5 mln zł rok wcześniej.

Tarczyński produkuje ok. 300 wyrobów wędliniarskich, ze szczególnym naciskiem na kabanosy. Sprzedaje swoje wyroby zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Koncentruje się na przetwórstwie mięsa wieprzowego i drobiowego oraz sprzedaży i dystrybucji wytwarzanych wyrobów mięsno-wędliniarskich do sklepów detalicznych, hurtowni oraz sieci handlowych i nie prowadzi chowu trzody chlewnej dla potrzeb własnych ani uboju. Strategicznym obszarem grupy są produkty premium.

Dodatkowo Grupa Tarczyński realizuje sprzedaż eksportową, głównie na rynki Europy Zachodniej: Holandia, Wielka Brytania, Niemcy. W 2016 roku sprzedaż eksportowa stanowiła 15,9  proc. przychodów ze sprzedaży. Tarczyński ma trzy zakłady produkcyjne. Główny zakład, o wydajności dobowej 100 ton, zlokalizowany jest w Ujeźdźcu Małym. Ponadto Grupa dysponuje dwoma zakładami produkcyjnymi: zakładem w Sławie (o wydajności dobowej 40 ton) oraz zakładem w Bielsku-Białej (o wydajności dobowej ok. 30 ton).

Magdalena Weiss 898 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.