Nie tylko dla singli

11.11 to święto e-handlu, które zapoczątkowano w Chinach, zwane też "święto singli'. Podczas 24-godzinnych wyprzedaży w sklepach internetowych zniżki przekraczają nawet 50 proc.

Internauci na całym świecie obchodzą ten dzień także jako tzw. „święto singli” (Singles’ Day), ze względu na zapis daty składający się z czterech jedynek. 

Wielki Festiwal Zakupów został po raz pierwszy zorganizowany w 2009 r. przez chińskiego giganta e-commerce - grupę Alibaba. Wartość sprzedaży generowanej tylko 11.11 osiąga każdego roku rekordowe wyniki. W ubiegłym roku była to suma 17,8 miliarda dolarów, a rekord z 2015 r. (14,3 mld USD) został pobity już po kilkunastu godzinach. Aż 82 proc. transakcji odbyło się za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Jack Ma, założyciel Alibaba Group, zapowiada, że i w tym roku padną kolejne rekordy. Chiński gigant zachęca do zakupów nie tylko atrakcyjnymi zniżkami, ale także poprzez szeroko zakrojoną akcję marketingową, zorganizowane z rozmachem telewizyjne show oraz gry dla użytkowników portalu.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi handlu transgranicznego „święto singli” cieszy się popularnością już nie tylko w Chinach, ale i na całym świecie. W tym roku do pobicia kolejnego rekordu mogą przyczynić się też polscy e-konsumenci, których kuszą niskie ceny i bogata oferta produktowa AliExpress. Według badań przeprowadzonych na zlecenie PayU w październiku br., 62 proc. polskich e-konsumentów zapytanych o znajomość wybranych sklepów i serwisów internetowych, deklaruje że zna chińską platformę

Zakupy na AliExpress stają się także coraz bardziej przystępne dla polskich użytkowników. Od roku działa polskojęzyczna wersja strony, a dzięki nawiązaniu współpracy AliExpress z PayU, klienci z Polski mogą zapłacić za swoje zakupy BLIKiem oraz szybkimi przelewami internetowymi (tzw. pay by linkami). Te ostatnie są najpopularniejszą metodą płatności w internecie.

– Bariery w e-handlu, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu, dziś są skutecznie eliminowane - uważa Joanna Pieńkowska Olczak, country manager PayU w Polsce. - AliExpress to platforma ciesząca się dużą popularnością w naszym kraju. Każdego miesiąca odwiedza ją kilka milionów Polaków. Mamy nadzieję, że w tym roku polscy e-konsumenci jeszcze chętniej skorzystają ze zniżek oferowanych podczas festiwalu zakupów 11.11. Dzięki wprowadzonym przez PayU metodom płatności mają pewność, że transakcje na zagranicznej platformie przebiegną tak samo szybko i bezpiecznie, jak w dobrze im znanych polskich sklepach internetowych – dodaje Joanna Pieńkowska.

Dla nowych użytkowników AliExpress przygotował z okazji Singles’ Day kupony rabatowe, które można wykorzystać przy płatności z PayU podczas Wielkiego Festiwalu Zakupów 11.11: https://sale.aliexpress.com/pl/__pc/payU11-11.htm.

Zdjęcie: Photogenica

 

Ilona Mrozowska 2022 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.