Baltona znów na minusie

W październiku przychody ze sprzedaży Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego Baltona znowu spadły - po raz piąty z rzędu.

Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Baltona w październiku 2017 roku wyniosły 26,6 mln zł i były niższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 30 proc., natomiast od stycznia do października zmniejszyły się o 9 proc. do 299,86 mln zł.

Najmocniej stracił ponownie segment detaliczny, którego przychody spadły o ponad jedną trzecią rok do roku (do 16,53 mln zł). W ciągu 10 miesięcy roku w sklepach Baltony klienci wydali niespełna 184,5 mln zł, o 21 proc. mniej niż rok wcześniej. Najmocniej w tym czasie wzrosły przychody w segmencie B2B, o 26 proc. (do 93,3 mln zł), ale nawet ta część biznesu w październiku zmniejszyła obroty o 18 proc. do 7,85 mln zł.

Baltona prowadzi sklepy wolnocłowe, zlokalizowane głównie w polskich i europejskich portach lotniczych oraz na przejściach granicznych. Placówki handlowe grupy są zlokalizowane w większości w Polsce, ale też w Rumunii, we Francji, we Włoszech, na Ukrainie oraz w Belgii, Niemczech i Holandii. Ponadto Baltona zajmuje się m. in. zaopatrywaniem placówek dyplomatycznych, a także załóg statków i okrętów cumujących w polskich portach morskich (działalność shipchandlerska). Od 2012 r. firma prowadzi też działalność gastronomiczną i sprzedaż towarów w kanale B2B.

Magdalena Weiss 898 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.