Nowy gracz na polskim rynku nabiału

Valio, największy producent nabiału w Finlandii, rozszerza ofertę w Polsce.

W najbliższych tygodniach w Polsce będzie miała miejsce premiera nowego masła premium od Valio – fińskiego masła miękkiego z dodatkiem oleju rzepakowego, które - według producenta - wyróżnia łatwość rozsmarowywania i naturalny smak. To wysokiej jakości wybór: masło nie zawiera barwników, konserwantów i innych dodatków, a także oleju palmowego. Jest produkowane przy użyciu innowacyjnej soli, która zawiera 80 proc. mniej sodu niż sól kuchenna.

Z kolei ser Valio Finnish Havarti, który także firma wkrótce zamierza wprowadzić na polski rynek, to najpopularniejszy w tej kategorii produkt w Finlandii, szczególnie wśród rodzin z dziećmi. - Analizujemy obecnie polski rynek pod kątem zdrowych przekąsek proteinowych marki Valio PROfeel tj. jogurtów, napojów mlecznych i białka, cieszących się dużą popularnością w Finlandii. Na naszą obecność w tym kraju patrzymy długofalowo i wierzymy, że konsumenci docenią unikalną, najwyższą jakość naszych produktów, za którą stoją najczystsze w UE fińskie mleko oraz 112 lat tradycji – uważa Lev Rubinstein, odpowiedzialny za eksport produktów Valio na rynek Polski i Europy Środkowo – Wschodniej.

Surowcem, z którego wytwarzane są produkty firmy jest mleko Valio, produkowane w Finlandii. Rocznie firma pozyskuje nawet 1,9 mld litrów mleka.

Valio to założona w 1905 r. firma której właścicielami są spółdzielnie mleczarskie, wytwarzające naturalne produkty nabiałowe od ponad 100 lat: m.in. masła i sery, a także mleko, jogurty czy zdrowe przekąski proteinowe. Valio jest również wiodącym na świecie ekspertem w zakresie produktów mlecznych bez laktozy. 

Obecnie Valio zrzesza 17 spółdzielni i około 6 000 mleczarskich rodzin, które zatrudniają łącznie 30 000 pracowników. Valio posiada także 15 zakładów produkcyjnych w Finlandii i na świecie oraz eksportuje swoje produkty do 60 krajów. Głównym rynkiem sprzedaży jest Finlandia (64,7 proc. sprzedaży), gdzie Valio jest zdecydowanym liderem w swojej branży, natomiast 20,5 proc. sprzedaży przypada na rynki krajów z Unii Europejskiej. W 2016 r. Valio zanotowało 1,64 mld euro obrotów.

Na polski rynek Valio weszło w czerwcu 2017 r., oferując masło Premium Artisan Butter, w wersji klasycznej i solonej. Obecnie jest ono dostępne w takich sklepach jak: Auchan, Carrefour, Simply Market, Makro, Selgros oraz Tesco.

 

Ilona Mrozowska 2022 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.