Carlsberg ze 170-letnią historią

10 listopada ponad 42 tys. pracowników Grupy Carlsberg w 150 krajach uczci jubileusz Carlsberga częstując się tradycyjnym wielowarstwowym duńskim tortem, z bitą śmietaną i czerwonymi owocami - w barwach duńskiej flagi.

10 listopada minie 170 lat, odkąd J.C. Jacobsen założył Browar Carlsberg. W swoim browarze i laboratorium w Kopenhadze pracował i prowadził badania, aby zapewnić konsumentom „prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.

Nazwa pochodzi od połączenia imienia jego jedynego syna Carla ze słowem „berg”, czyli góra. Od początku w browarze wykorzystywana była technologia dolnej fermentacji, której tajniki Jacobsen poznał, podróżując m.in. do Bawarii. Jego celem i ambicją było warzenie najwyższej jakości piwa z myślą o tworzeniu „lepszego dziś i jutra”. Kierując się tą zasadą, Jacobsen stworzył podwaliny pod silną, rozwijającą się w sposób zrównoważony firmę, która do dziś znajduje się w światowej czołówce producentów piwa.

Jacobsenowie budowali swoją działalność lokalnie, mając jednak w planie ciągły rozwój. W 1868 r. Carlsberg rozpoczął eksport piwa. Statek z pierwszą partią utonął na Atlantyku w drodze do Brazylii. Druga próba zakończyła się sukcesem i w 1868 r. piwo dotarło do Edynburga. Potem Carlsberg docierał do innych krajów na całym globie, stając się tym samym pierwszym w historii piwem eksportowanym na cały świat. W roku 1932 Carlsberg założył dział eksportu. Od 1968 r. Carlsberg rozszerzył swoją obecność na rynkach międzynarodowych.

W 1904 r. Carlsberg stał się pierwszym browarem, który został dostawcą piwa na duński Dwór Królewski. Na pamiątkę tego wyróżnienia zaprojektowano etykiety, na których znalazła się królewska korona.

W Polsce firma zainwestowała w 1996 r., zostając strategicznym akcjonariuszem Browaru Okocim w Brzesku, jednego z najstarszych polskich browarów. W 2001 r. w skład Grupy wszedł szczeciński Browar Bosman, zaś w 2002 r. – Browar Kasztelan w Sierpcu.

Joanna Hamdan 5513 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.