Polacy są online

Google: 70 proc. Polaków korzysta ze smartfona, a 55 proc. łączy się przez niego z siecią.

Google ogłosiło wyniki badania "Connected Consumer Study 2017" obrazującego zachowania cyfrowych konsumentów. Badanie wykazało, że 82 proc. Polaków regularnie korzysta z internetu w życiu prywatnym. To dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Wśród osób korzystających z internetu udział różnych grup wiekowych jest do siebie zbliżony. Wśród internautów powyżej 55. roku życia już 67 proc. osób korzysta z internetu codziennie. 

80 proc. Polaków korzystających z sieci wskazało internet jako pierwsze źródło, w którym będą poszukiwać potrzebnych informacji. Ponad połowa uznała także, że wykonywanie zadań z użyciem sieci jest dla nich preferowaną formą pracy. Z kolei 75 proc. polskich użytkowników korzysta z internetu w ramach rozrywki.
 
W Polsce na jedną osobę przypadają średnio trzy urządzenia, które mogą zostać podłączone do internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po cztery urządzenia z dostępem do sieci.
 
Polacy są mobilni: ok. 70 proc. przebadanych osób używa smartfonów, a ok. 55 proc. wykorzystuje je do łączenia się z siecią. Laptop nadal jest najważniejszym urządzeniem, przez które korzystamy z internetu, ale smartfony szybko nadrabiają ten dystans. Dzieje się tak głównie dzięki osobom w wieku 16-34 lata: w tej grupie 90 proc. użytkowników internetu wchodzi do sieci za pomocą smartfonów. Ten odsetek z roku na rok rośnie jednak we wszystkich grupach wiekowych.
 
Coraz więcej Polaków angażuje się także w działania online podczas oglądania telewizji: robi tak ok. 70 proc. osób między 16. a 34. rokiem życia. W grupie wiekowej 35-54 odsetek ten wynosi ok. 50 proc. Średnio we wszystkich grupach wiekowych 46 proc. Polaków korzysta z internetu w trakcie oglądania telewizji.
 
Chętnie wykorzystujemy urządzenia mobilne do oglądania treści wideo. Obecnie 44 proc. internautów ogląda materiały wideo online na smartfonie przynajmniej równie często jak na komputerze (dla porównania w 2013 r. było to tylko 10 proc.).
 
63 proc. polskich internautów kupuje w internecie - to o 4 proc. więcej niż średnia światowa. Już 24 proc. internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8 proc.
 
Respondenci z ponad 63 państw świata zostali zbadani przez Kantar TNS w ramach "Connected Consumer Study 2017". W Polsce badanie przeprowadzono w II kwartale 2017 r. w formule CATI na próbie 1000 respondentów powyżej 16. roku życia.
 
Zdjęcie: Photogenica

Maciej Florek 37 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.