Mrożone uszka i pierogi: może być rekord sprzedaży

Rośnie liczba zamówień sieci handlowych na mrożone uszka i pierogi - wynika z danych producenta, firmy Anita.

- Liczba zamówień z sieci handlowych na ten okres pokazuje, że 2017 r. dla tych produktów może być rekordowy pod wieloma względami – zapowiada wytwórca.

Tylko w tym roku firma Anita, producent mrożonych pierogów i uszek, zanotowała 20-proc. wzrost zamówień na ostatni kwartał 2017 r. w porównaniu z takim samym okresem przed rokiem. Ponad jedna piąta z nich trafiła do Anity z sieci handlowych, także dyskontowych. Pierwsze zamówienia napłynęły już we wrześniu.

– Z roku na rok sieci zamawiają coraz więcej mrożonych pierogów i uszek, bo sam produkt dobrze się sprzedaje. Zwłaszcza ostatnie lata pod tym względem są szczególnie zwyżkowe. Z jednej strony jest to zasługą polepszenia się jakości produktu i jego niskiej ceny, a tym samym przystępności, z drugiej popularności zakupów przedświątecznych w takich sieciach jak np. Carrefour, Biedronka, Kaufland czy Tesco – mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy Anita.

Dodaje także, że poza sezonem mrożone pierogi i uszka stanowią około 5-10 proc. oferty mrożonek w sieciach, natomiast w listopadzie i grudniu ten odsetek wzrasta do około 15 proc., a w ostatnich latach nawet do 20 proc.

Wśród zamówień, jakie w tym roku złożyły sieci najpopularniejsze są pierogi z kapustą i grzybami - przypada na nie 20 proc. zamówień, drugie miejsce przypada pierogom z mięsem (18 proc.), a trzecie pierogom ruskim. Zainteresowaniem, choć mniejszym niż latem, cieszą się także niszowe smaki np. z owocami, szpinakiem i mozzarellą czy serem – podaje firma Anita.

Zdaniem jej właściciela wpływ na rosnącą sprzedaż ma przede wszystkim wyższa jakość mrożonek, która sprawia, że klient wraca po produkt. – Pierogi, które sprzedają sieci handlowe i dyskontowe mają dziś nie tylko lepiej przygotowane ciasto, często tworzone w oparciu o domowe receptury, ale także więcej bogatszego farszu. Można zaryzykować stwierdzenie, że produkty, które dziś powstają, są smakowo i jakościowo zbliżone do pierogów w restauracji – dodaje.

Nie bez znaczenia pozostaje także relatywnie niska cena dania. Za 500-g opakowanie pierogów z kapustą i grzybami trzeba zapłacić od 2,99 do 4,99 zł. Mające 300 g opakowanie uszek z kapustą i grzybami kosztuje od 3,50 do 3,99 zł.

– Cena opakowania pierogów z kapustą i grzybami to nawet o połowę mniejszy wydatek, niż gdybyśmy mieli samodzielnie przygotować danie. Nic więc dziwnego że produkty mrożone coraz częściej wypierają tradycyjne lepienie uszek i pierogów, zwłaszcza wśród osób z młodszych pokoleń, wychowanych na ofercie sieci handlowych i dyskontowych – mówi Mordalski.

Magdalena Weiss 898 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.