Nowa strategia marketingowa Spara

Spar Polska wprowadza nową komunikację marketingową, opartą o hasło "Moja okolica, mój Spar". Nowa linia komunikacji jest już sukcesywnie wprowadzana w sieci.

Strategia komunikacji marki przedstawiona została na corocznej konferencji dla franczyzobiorców i partnerów sieci, która odbyła się 27 października br. w Serocku.

Strategia oparta jest na czterech hasłach-filarach (Dumnie Polski, Wspieramy Lokalność, Wygoda Codziennych Zakupów oraz Doskonała Oferta, Niskie Ceny) i podkreśla przede wszystkim znaczenie polskości oraz dostępność lokalnych produktów oferowanych w sklepach Spar.

Sieć chce w ten sposób jeszcze bardziej niż dotychczas uwypuklić znaczenie rodzimych produktów i potraw z nich tworzonych. Celem nowej linii komunikacji jest również promocja rodzinnego charakteru zakupów, dokonywanych nie tylko wspólnie, ale co równie ważne przy dzisiejszym tempie życia – szybko i wygodnie w okolicznym sklepie.

Polski rynek od kilku lat obserwuje rosnący trend tzw. etnocentryzmu konsumenckiego, polegający na wspieraniu lokalnych producentów, dlatego Spar, będący częścią polskiej Grupy Kapitałowej Bać-Pol, wpasowuje się w ten trend i promuje zaangażowanie oraz wzajemne współdziałanie lokalnej społeczności, rolników i producentów.

- Hasła-filary nowej komunikacji mają dodatkowo zaznaczyć fakt, że Spar to sieć znajdująca się w polskich rękach, gdzie właścicielami sklepów są lokalni przedsiębiorcy działający w oparciu o franczyzę – wyjaśnia Michał Zych, dyrektor marketingu Spar Polska, odpowiedzialny za wdrożenie strategii.

Nowa komunikacja, jako pierwsza została wdrożona w testowanym w Krakowie przy ul. Stradomskiej koncepcie convenience i od tej chwili będzie wykorzystywana we wszystkich nowo otwieranych, a także odświeżanych sklepach sieci. Dodatkowo wszystkie sklepy sieci Spar Polska zostaną zaopatrzone w materiały POS wspierające komunikację nowej strategii.

Spar jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 44 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 13 tysięcy punktów obsługuje każdego dnia 12 mln klientów.

Spar Polska obchodzi w tym roku 21-lecie istnienia w Polsce, jest obecny na polskim rynku od 1996 r., a od 2010 r. należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju - Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Zrzesza obecnie ponad 250 sklepów w różnych formatach.

 

Katarzyna Pierzchała 1501 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.