W Zalando algorytmy dopasują odpowiedni prezent

Zalando, współpracując z niemieckim zespołem Google, stworzyło nowe rozwiązanie, które pozwoli użytkownikom na znalezienie prezentu poprzez czatbot.

Aplikacja Gift Finder jest już dostępna w Google Assistant w Niemczech.

Gift Finder ma przede wszystkim dostarczyć klientom spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Dostęp do niego jest możliwy dla wszystkich użytkowników Google Assistant zawsze wtedy, gdy zgłoszą do niego prośbę o pomoc w znalezieniu prezentu. Pomimo że użytkownik jest połączony z czatbotem, interakcja jest prowadzona poprzez Google Assistant.

- Konsumenci coraz więcej czasu spędzają używając aplikacji społecznościowych. W Zalando skupiamy się na potrzebach naszych klientów, dlatego ciągle za nimi podążamy, aby móc wprowadzać innowacje, jakich oczekują. Współpraca z Google jest dla nas dużym krokiem naprzód w obszarze conversational commerce, czyli automatyzacji komunikacji, która będzie miała ogromne znaczenie dla przyszłości zakupów online – wyjaśnia Nicolas Borg, VP Strategy w Zalando.

Jak działa Gift Finder? Bot zadaje serię pytań w celu zidentyfikowania idealnego prezentu. Następnie wyszukiwarka znajduje taki przedmiot, który odpowiada wskazanym założeniom, a klienci mogą dowiedzieć się więcej o produkcie oraz zakupić go od razu za pomocą rozwiązania Distributed Commerce Zalando. Gift Finder jest już dostępny w Niemczech dla wszystkich użytkowników Google Assistant na Androida i iOS.

- Współpraca z Zalando to zupełnie nowa wartość dodana dla użytkowników korzystających z Actions w Google. Obecnie osoby z konkretnymi potrzebami, w tym przypadku związanymi z modą, mogą skorzystać z usług zaprojektowanych przez naszych ekspertów, bez potrzeby opuszczania Google Assistant czy instalowania dodatkowych aplikacji – mówi Malte Will, product partnerships manager w Google.

Chatbot to wirtualny doradca, zadaniem którego jest rozmowa z internautą przebywającym na stronie internetowej. Rozmowa ma charakter tradycyjnego czatu tekstowego. W rzeczywistości jest to program komputerowy działający on-line. Działa na zasadzie zbioru algorytmów odpowiadających za prowadzenie konwersacji i działań z nią związanych.

Zalando to platforma obecna również w Polsce. Specjalizuje się w internetowej sprzedaży obuwia i odzieży. Obok dużych, międzynarodowych marek, jak np. Benetton, Guess, Geox lub Timberland, oferuje także ekskluzywne marki fashion, takie jak Apepazza, Latitude Femme lub French Connection. W Zalando przesyłka jest zawsze darmowa, bez względu na kwotę zamówienia. Także przesyłka zwrotna jest bezpłatna.

Katarzyna Pierzchała 1503 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.