Henkel chce przejmować w USA

Producent proszku Persil i płynu do płukania tkanin Silan zapowiedział, że może rozwijać swój biznes za Oceanem poprzez akwizycje.

Taką deklarację złożył w rozmowie z Welt am Sonntag szef Henkla, Hans Van Bylen.

- Jeśli pojawią się okazje do akwizycji, przyjrzymy się, czy pasują do naszej strategii. W Stanach Zjednoczonych na rynku produktów do pielęgnacji ciała nie mamy jeszcze pozycji lidera – dodał.

Henkel działa w trzech obszarach: produktów do prania i czyszczenia domu, produktów do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów. Należą do niego takie marki jak Persil, Silan, Fa, Somat, Ceresit, a także Schwarzkopf czy Syoss. Rynek amerykański jest natomiast dla producenta istotny jako największy we wszystkich trzech kategoriach, w których Henkel jest obecny. Niemiecki producent zatrudnia tam 8 tys. pracowników i osiąga 5 mld euro obrotów rocznie.

Akwizycje są ważna częścią strategii rozwoju Henkla. W tym roku złożył zakupił on za ponad miliard dolarów firmę Darex Packaging Technologies, zajmująca się m.in. powlekaniem puszek, a w ubiegłym roku wydał 3,2 mld euro na przejęcie północnoamerykańskiej firmy Sun Products – producenta detergentów.

- Rok 2017 dla amerykańskiej odnogi Henkla będzie bardzo pomyślny. Będzie to widoczne w wynikach na poziomie całej grupy – powiedział niemieckiej gazecie Van Bylen, dodając, że marże zysku na amerykańskich markach Purex, Dial i Sun poprawiły się.

Wyniki Henkla za III kwartał 2017 r. opublikowane zostaną 14 listopada.

Magdalena Weiss 903 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.