Moje Auchan wciąż w fazie testów

Auchan eksperymentuje z click & collect w pierwszym i na razie jedynym sklepie proximity w Warszawie. Szyld Moje Auchan już wisi.

O otwarciu sklepu pierwszy napisał handelextra. Wcześniej był w sieci Simply Market i pod takim szyldem działał jakiś czas nawet po zmianie formatu. Nazwę na Moje Auchan zmieniono w momencie wprowadzenia usługi click & collect w połowie września.

Polska nie jest pierwszym krajem, w którym Auchan eksperymentuje z nowym formatem. Wcześniej doświadczenie zdobył na rodzimym rynku, gdzie przekształcił w nowy format sklepy A2Pas. We Francji My Auchan ma charakter convenience. Placówki o powierzchni 200-500 mkw. znajdują się w centrach miast. Asortyment liczy nawet 7 tys. SKU, a jak podkreślają analitycy z LZRetailytics – z przewagą własnych marek, których udział sięga nawet 70 proc. Niektóre kategorie wyraźnie skierowane są do miejskiego klienta, jak przekąski, food to go czy mrożone gotowe dania – podobnie jest też w polskim sklepie Moje Auchan. Długie godziny otwarcia są charakterystyczne dla tego formatu sklepów Auchan, również warszawskiego.

Z kolei w Rosji sklepy tego formatu (m.in. Maj Auchan) są bardziej kompaktowe, mają powierzchnię 200-300 mkw., ale różnią się między sobą asortymentem w zależności od lokalizacji.

Kilka pierwszych sklepów My Auchan ruszyło w tym roku w Portugalii. Natomiast według LZ Retalytics 15 sklepów tego formatu, zlokalizowanych przy stacjach benzynowych OMV ma działać do końca br. roku w Rumunii. Jednak to nie we Francji, a we Włoszech funkcjonuje największa sieć takich sklepów – pod szyldem Punto Simply. To ponad 1300 placówek spośród prawie 1400 należących do Auchan w Europie.

Sprzedaż przez internet i odbiór w sklepie lub w innym punkcie Auchan wciąż testuje na swoim rodzimym rynku. Tam jednak click & collect jest dużo bardziej rozwinięta niż u nas, gdzie detalista na razie eksperymentuje z jednym sklepem. Na przykład francuski Auchan Direct obejmuje 17 tys. SKU z dostępem przez całą całą dobę. Do dyspozycji zmotoryzowanych klientów jest około 160 punktów odbioru w ramach Auchan Drive. W Paryżu system obsługiwany jest przez zautomatyzowane magazyny z czterema różnymi strefami temperatur, w których wyłącznie świeże produkty kompletowane są ręcznie.

Kolejnym krokiem w rozwoju tej usługi jest uruchomienie niedawno przez Auchan przy hipermarkecie w centralnej Francji specjalnej strefy z szafkami o regulowanej temperaturze, z których klienci odbierają najwcześniej po czterech godzinach zamówione wcześniej przez internet zakupy.

W Polsce w przypadku osobistego odbioru zamówienia złożonego na stronie Auchan Direct w jedynym na razie sklepie Moje Auchan usługa jest bezpłatna w przeciwieństwie do dostaw pod wskazany przez klienta adres. Wtedy koszt wynosi 19,90 zł dla dostaw w kolejnych dniach lub 25 zł przy dostawie w ten sam dzień. Zakupy przez internet oferowane są przez Auchan wciąż tylko w Warszawie i okolicy.

Fotoreportaż z nowego sklepu Moje Auchan: http://handelextra.pl/artykuly/202311,moje-auchan-juz-w-polsce

O uruchomieniu click & collect pisaliśmy tutaj: http://handelextra.pl/artykuly/203044,auchan-testuje-osobisty-odbior-internetowych-zamowien

 

Barbara Mikusińska 628 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.