Sodexo o zarzutach PiH-u: nie faworyzujemy Biedronki

W obiegu pojawiły się bony Sodexo z nadrukiem reklamowym Biedronki na rewersach. PIH jest zdania, że działania Sodexo nazbyt forują tę największą sieć dyskontów w Polsce.

- Sodexo Benefit and Rewards Services, niezależny emitent bonów, nie faworyzuje żadnego partnera biznesowego czy sieci sklepów, z którą współpracuje - oświadcza zespół prasowy Sodexo w przesłanym do nas komunikacie.

- Kupony Sodexo są honorowane w największej w Polsce sieci akceptacyjnej, w prawie 50 tys. punktów - od sklepów spożywczych, obuwniczych, meblarskich, RTV i AGD przez drogerie, perfumerie i księgarnie po salony optyczne, gabinety SPA i stacje benzynowe (...). Współpraca z Biedronką to jedna z wielu ofert promocyjnych w tym roku. Użytkownikiem bonów Sodexo proponujemy wiele rodzajów promocji, rabatów, zniżek i innych ofert specjalnych, które przyjmują różne formy - od drukowanego pakietu promocji, przez promocje dostępne na www.dlaciebie.sodexo.pl czy e-vouchery po czasowe promocje drukowane na rewersie kuponu. Wszystkie te oferty przygotowujemy wspólnie z partnerami, bez względu na ich wielkość czy rodzaj prowadzonego biznesu - zapewni Sodexo.

- Taka praktyka promocji stosowana jest od wielu lat również przez inne branże. Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że Polska Izba Handlu jest organizacją samorządu gospodarczego, reprezentującą interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, czyli fragmentu rynku detalicznego (...). A nasze działania mają na celu stworzenie maksymalnego dostępu do szerokiej i zróżnicowanej oferty promocyjnej dla wszystkich użytkowników bonów - czytamy w oświadczeniu.

Przypomnijmy. W obiegu pojawiły się bony Sodexo z nadrukiem reklamowym Biedronki na rewersach. Dodatkowo objęte są one komunikacją zwiększającą nominalną ich wartość o 10 proc., ale tylko w sieci Biedronka. PIH uważa, że takie działania mogą łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

- To czyni inne sklepy ofiarą naruszenia konkurencji. Albo zdecydują się realizować bony w swoich sklepach, a co za tym idzie dopuścić do reklamowania w swoich sklepach Biedronki, albo zrezygnują z możliwości realizacji tych bonów, co również powoduje, że znajdą się oni w gorszej sytuacji rynkowej niż ten dyskont – komentował w środę 18 października Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

PIH rozważa nawet zwrócenie się do UOKiK o zbadanie współpracy Biedronki z Sodexo, jako naruszającego przepisy antymonopolowe.





Ilona Mrozowska 2029 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.