Wzrosło spożycie soków i musów

Tak wynika z zakończonej właśnie trzyletniej kampanii edukacyjno-informacyjnej "Soki i musy - witaminy w smart formie" organizowanej przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

Kampania objęła pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki.

Wśród krajów, w których została przeprowadzona odnotowano, że w Polsce i Rumunii – 61,5 proc. polskich konsumentek i prawie 55 proc. rumuńskich deklaruje, że w ich domach spożywa się od 3 do 8 litrów soku tygodniowo. W stosunku do 2015 roku w obu tych krajach odnotowano realny wzrost spożycia 100% soków o ponad 7 proc. w 2016 roku (AIJN 2017 Liquid Fruit, Market Report).

Na pozostałych rynkach: czeskim, słowackim i litewskim ponad 55 proc. badanych twierdzi, że spożywa do 3 litrów soku tygodniowo. Wyniki badań wykazują deklaratywny wzrost spożycia soków na wszystkich rynkach, co znajduje potwierdzenie w raporcie AIJN, który wykazuje, że roczne spożycie soków na Litwie utrzymuje się na stałym poziomie, zaś w Czechach i Słowacji odnotowano większe spożycie 100% soków w 2016 o ponad 6,2 proc. w stosunku do poprzedniego roku (AIJN 2017 Liquid Fruit, Market Report).

Dzięki kampanii zwiększyła się również świadomość konsumentów odnośnie składu 100% soków i musów. Już 18,3 proc. z nich zdaje sobie sprawę, że do soków nie dodaje się cukru, to prawie dwa razy więcej niż przed startem kampanii w 2015 roku. Coraz więcej Polaków zdaje sobie również sprawę z tego, że 100% soki i musy owocowo-warzywne nie zawierają substancji konserwujących, sztucznych aromatów, barwników i substancji słodzących. Świadomość na temat ich składu wzrosła niemal dwukrotnie po przeprowadzeniu kampanii promocyjno-informacyjnej.

Kampania „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie” jest finansowana z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczypospolitej Polskiej oraz ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, stanowiących wkład własny KUPS.

Joanna Hamdan 5542 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.