Walmart otwiera się w Chinach

Największy detalista FMCG na świecie zamierza uruchamiać w Państwie Środka 30-40 hipermarketów rocznie.

Plany dotyczą zarówno głównych metropolii Chin, jak i mniejszych miast. Planowane obiekty przynajmniej w części będą miały kompaktowy charakter, czyli będą mniejsze od tradycyjnych o ok. 40 proc.

Obecnie amerykański detalista ma w Chinach ponad 400 hipermarketów, w tym tym tylko trzy kompaktowe: w Szanghaju, Kunming w prowincji Junan i Wuhan w prowincji Hubei. Maja one więcej restauracji i punktów usługowych niż tradycyjne, a także więcej urządzeń automatycznych, jak samoobsługowe wagi czy kasy.

- Jako jeden z najszybciej rosnących rynków na świecie Chiny oferują ogromne możliwości rozwoju i planujemy wprowadzenie tu kolejnych innowacji w zakresie form działania – powiedział Wern-Yuen Tan, prezes Walmart Stores China. - W kompaktowych hipermarketach położymy większy nacisk na świeżą żywność – dodał. To jeden ze sposobów na zbudowanie przewagi konkurencyjnej wobec sklepów internetowych.

Jednocześnie amerykański gigant zapowiedział wprowadzenie do swoich chińskich hipermarketów większej liczby produktów pod markami własnymi sieci, włącznie z przekąskami czy chusteczkami higienicznymi. Udział własnych marek ma wzrosnąć z obecnych 5 proc. do 10-15 proc., a ich ceny będą o ok. 30 proc. niższe niż markowych odpowiedników.

Magdalena Weiss 903 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.