Tesco wycofuje kontrowersyjną reklamę

Kampania billboardowa serwisu Tesco Ezakupy, na której kobieta w zaawansowanej ciąży podaje siedzącemu przy stole mężczyźnie obiad, nie spodobała się konsumentom. Tesco przeprasza.

Burzę wywołała Andrzej Saramowicz, polski scenarzysta, reżyser, producent oraz dziennikarz, który 6 października napisał na swoim profilu: "Nie jestem obsesyjną feministką, tylko feministką rozsądną, ale jak widzę takie reklamy, jak ta Tesco, to się we mnie budzi naprawdę krwiożercza radykałka". I dalej - "Oto kobieta w zaawansowanej ciąży - połączenie żony? kochanki? służącej? kucharki? - podsuwa śniadanko zadowolonemu z siebie bykowi, który tak jest skupiony na żarciu, że nawet na nią nie spojrzy (...)".

Wpis wywołał 11 tysięcy komentarzy internautów zgadzających się z krytyką (bądź nie). 

Tesco odniosło się do zarzutów w specjalnie wydanym oświadczeniu.

- Część naszych klientów zwróciła uwagę, iż przekaz aktualnej kampanii billboardowej serwisu Tesco Ezakupy może być niewystarczająco czytelny – podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z używania tej kreacji w działaniach marketingowych i o wstrzymaniu kampanii - informuje Tesco. 

- Naszą ideą było poinformowanie o szerokości asortymentu w serwisie Ezakupy – co na billboardzie wyraża bogactwo produktów na stole oraz informacja o 17 tysiącach produktów w ofercie. Chcemy przeprosić wszystkich, którzy uznali naszą reklamę za nieodpowiednią - pragniemy podkreślić, iż nie było to naszą intencją.

Tesco nie ma ostatnio dobrej passy, o czym informowaliśmy m.in. tutaj:

http://handelextra.pl/artykuly/204149,zwiazkowcy-tesco-beda-protestowac-w-pradze

 

Ilona Mrozowska 2090 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.