Tesco mówi "nie" marnowaniu żywności

Podczas tegorocznej środkowoeuropejskiej konferencji dla dostawców, sieć poinformowała o nowych sposobach wsparcia dostawców w walce z marnowaniem żywności.

Podczas spotkania, które odbyło się 10 października w Budapeszcie na Węgrzech, Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową zapewnił, że firma jest skoncentrowana na wsparciu walki z marnowaniem żywności i nowych sposobach wykorzystania nieperfekcyjnych produktów.

Firma ogłosiła także gotowość do wsparcia producentów w zagospodarowaniu ponadplanowych lub nieidealnych zbiorów warzyw i owoców poprzez program "Perfectly Imperfect".

Tesco zaprosiło również dostawców do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której celem jest wsparcie osób potrzebujących.

- W Tesco nie tracimy czasu na marnowanie i jesteśmy skoncentrowani na zredukowaniu marnowanej żywności w całym łańcuchu dostaw. Jako jedna z największych sieci handlowych na świecie mamy do odegrania bardzo znaczącą rolę w walce z marnowaniem żywności, podchodzimy do tego zadania bardzo poważnie. Cieszymy się, że dostawcy chętnie włączają się w te przedsięwzięcia – mówi Matt Simister.

W związku z tym Tesco testowo wprowadza do sprzedaży "nieidealną" sałatę lodową. Dzięki temu, klienci mogą kupić produkt, który bez wsparcia sieci najprawdopodobniej zostałby zmarnowany. Testowa sprzedaż w 15 hipermarketach potrwa do końca tego tygodnia lub do wyczerpania zapasów. Sałata oferowana będzie w o 40 proc. niższej cenie - 1,49 zł za główkę. Lodowa sałata dołączy do gamy "nieidealnych" owoców i warzyw "Perfectly Imperfect".

Testowa sprzedaż „nieidealnej” sałaty jest kolejnym przykładem zaangażowania Tesco w kwestię walki z marnowaniem żywności. Kilka tygodni temu firma dodała do asortymentu "Perfectly Imperfect" sezonową paprykę i ogórki. Tesco ogłosiło również rezygnację z promocji typu „kup jeden, drugi dostaniesz gratis” w kategorii warzyw i owoców, by zmniejszyć skalę niepotrzebnych strat żywności w gospodarstwach domowych.

Podczas konferencji firma poinformowała także o udanym starcie platformy dla dostawców - Supplier Network. Głównym celem wprowadzenia ulepszonej wersji platformy była poprawa współpracy, innowacji i zrównoważonego rozwoju wśród dostawców Tesco w Europie Środkowej i na całym świecie. Teraz wszyscy jej użytkownicy mogą kontaktować się z zespołami Tesco oraz innymi dostawcami i uczyć się od siebie nawzajem.

- Po 2 miesiącach od uruchomienia platformy możemy być naprawdę zadowoleni, że dostawcy w Europie Środkowej chętnie dołączyli do nowej sieci i z niej korzystają. To wspaniały rezultat naszej pracy zespołowej. Chcemy aby platforma dla dostawców była pomostem do budowania jeszcze lepszych relacji z dostawcami i producentami Tesco, wszystko aby zapewnić klientom produkty jakich oczekują w atrakcyjnych cenach – wyjaśnia Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.

Joanna Hamdan 5286 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.